LaserMannen Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Ser mange folk har modifisert skrivebordet sitt til sin egen stil, hvordan gjøres dette? Altså hvordan 3D animerer jeg f.eks bakgrunn og oppgavelinjen? Skal kjøre Ubuntu.
wiley Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Det er mulig at disse skrivebordene du har sett eksempler på tar i bruk "Compiz" og "Xgl". Eksempler på compiz + xgl Begge disse programmene er fortsatt under utvikling og er ennå ikke stabile, så jeg ville ikke anbefalt å bruke disse til daglig. Det kan også være vanskelig å få de til å fungere siden du er ny med linux. Men fortvil ikke, det finnes masse andre metoder for å endre desktopen sin. Det kan være du finner noe kult på gnome-look.org. gdesklets er et populært program for å få små, nyttige og ikke minst stilige programmer på skrivebordet ditt. Installer ved å skrive dette i en terminal: sudo apt-get install gdesklets -wiley
LaserMannen Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Det er mulig at disse skrivebordene du har sett eksempler på tar i bruk "Compiz" og "Xgl". Eksempler på compiz + xgl Begge disse programmene er fortsatt under utvikling og er ennå ikke stabile, så jeg ville ikke anbefalt å bruke disse til daglig. Det kan også være vanskelig å få de til å fungere siden du er ny med linux. Men fortvil ikke, det finnes masse andre metoder for å endre desktopen sin. Det kan være du finner noe kult på gnome-look.org. gdesklets er et populært program for å få små, nyttige og ikke minst stilige programmer på skrivebordet ditt. Installer ved å skrive dette i en terminal: sudo apt-get install gdesklets -wiley 6573502[/snapback] Dette compiz programmet så jo utrolig bra ut, iallefall på video google. hvordan virker det?
wiley Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Compiz er et program som legger seg oppå windowmanageren din og gir det OpenGL-støtte. Det har ganske liten funksjonalitet i seg selv, men med plugins kan du få til alle effektene du så på videoen. Compiz er i universe repositoriet til Ubuntu 6.06 (Dapper Drake) så da bør det ikke være så vanskelig om du finner gode drivere til skjermkortet ditt. Du finner sikkert tonnevis med informasjon om hvordan man får det til å fungere på ubuntuforums.org eller på ubuntu-wikien. Med litt arbeid og et godt nok skjermkort får du det nok til. Og forresten ... Jeg har hørt at skjermkortdrivere for nVidia og ATI er lette å installere med et program som heter easy-ubuntu eller noe slikt. men jeg er ikke ubuntubruker selv, så du får nesten google deg fram til det. -wiley
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå