Gå til innhold

BenQ-Siemens S88 | EL71 | EF81


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på utkikk etter ny mobil, og det Må være BenQ/Siemens. Har såklart kikka på tester av alle sammen.

 

S88 har vel egentlig blitt slaktet, så den har jeg mer eller mindre lagt ifra meg, selvom det var den jeg hadde mest lyst på, med tanke på utseende.

EL71 virker veldig bra, og jeg liker skyve-telefon bedre enn flapp telefon, men siden EF81 er flaggskipet til BS, så hadde det vært stas å ha denne. Må også sies at 81 ser ganske bra ut, at den er i aluminium o.l trekker seff opp.

 

Noen som har testet alle samme og kan veie de opp mot hverandre? For meg er det viktig med klar og fin skjerm, god standby, kjapp, har nyttige funksjoner. Mp3-spiller og kamera har egentlig null interesse for meg (da jeg har dette på separate spillere), men syns det er kjekt at 71 har flash.

 

Noen som kan hjelpe meg? skal forresten videreføre tele2 champion (på pappa, for da får jeg telefonen nesten gratis :D)

 

EDIT: leifer

EDIT 2: Har Siemens M75 hvis det skulle være av interesse

Endret av Lil-H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm...

 

Jeg har selv en EF81. Og jeg er meget fornøyd. Designsmessig er den beste telefonen jeg har hatt, og jeg har hatt flere.

 

Både EL71 og EF81 er laget av metall.

Her har du tester av begge telefonene:

 

EF81

http://www.mobile-review.com/review/benq-s...s-ef81-en.shtml

 

EL71

http://www.mobile-review.com/review/benq-s...s-el71-en.shtml

 

Skjermen på EF81 er kjempefin, men fontstørrelse kunne vært mindre, synes jeg.

Telefonen jeg har er ganske kjapp, men det var mye raskere før jeg oppdatert firmwaren.

 

Skjermen på begge telefonene ser bedre ut "live" enn på bilder. Kvalitetsfølelse er veldig sterk.

 

Jeg liker både EF81 og EL71 velidg godt. Tenkte å skaffe kjæresten min en EL71 óg.

 

Jeg kunne ikke finne en test av den S88, men jeg synes den ser fin ut. Det største problemet så vidt jeg vet, er at den er treg...

 

Her har du bilder:

http://www.gsmarena.com/benq_siemens_s88-pictures-1411.php

 

Etter min mening har BENQ-SIEMENS bedre design enn de fleste andre telefonene har. Alle blir helt sprø når de ser telefonen.

 

Jeg ville gått for den EL71 nå. Det er ikke så mange sliker telefoner nå for tida, og den gir en følelse av eksklusivitet.

Det samme gjelder med EF81, men hvis du ikke er så glad i kamskjelltelefoner, så kanskje er det best med en EL71.

 

Forresten, tror ikke du finner en telefone med så god skjerm så billig.

Den koster ca kr 2000 hos de fleste nettbutikkene.

 

Lykke til !! :)

Endret av espantoso
Lenke til kommentar

Takker for utfyllende svar =) Jeg har forresten lest én av testene på mobilereview, men får vel titte litt ekstra!

 

Jeg skjønner ikke helt hva du mener: Var din EF81 raskere FØR du updata firmwaren? det virker litt fjernt for meg. Uansett, jeg tror jeg går for EL71 da, hvis ingen andre har noen innvendinger, bare til å svare.

 

Hmm, sjekka prisguiden,det viser seg ar jeg bare får den med netcom :S noen som vet hvem som selger EL71 med tele2? regner med jeg får stikke innom elkjip en av dagene og høre.

Lenke til kommentar

Jepp, jeg hadde fw 23 (den de fleste hadde problemer med) og telefonen fungerte helt riktig, men siden jeg var på verkstedet, tenkte jeg å få den oppdatert "just in case". Og etter at jeg fikk fw 40 ble telefonen litt tregere. At det er merkelig er jeg helt enig i. Allikevel fungerer telefonen veldig bra.

 

Jeg har ikke sett telefonen på tele2 sin butikk heller. Kanskje det går an å ta en tur til Elkjøp og se om den finnes der.

 

Hilsen

Endret av espantoso
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...