Gå til innhold

Oppgradering av PC - trenger tips


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg hadde et innlegg liggende her for et par måneder siden ang. tips til oppgradering av stasjonær PC. Jeg ser imidlertid at det har skjedd såpass mye på markedet i mellomtiden at jeg tillater meg å spørre på nytt.

 

Har kjøpt følgende på en tysk netthandel i sommerferien (billig og uten hverken norsk eller tysk moms :-) ):

- PSU: LC-Power LC6550 V2.0-B SuperSilent 550 W

- HD: 3x Seagate ST3320620AS Barracuda 7200.10 - 320 GB

 

Det jeg fremdeles trenger er:

- Hovedkort med CPU: Har fulgt med på de voldsomme prisnedsettelsene til AMD Athlon 64x2 prosessorene. Lønner det seg å gå for en av disse, eller vente på Conroe-prosessoren til Intel?`Trenger også et hovedkort som passer til, helst med AM2-sokkel. Har ikke noe spesielt behov for å overklokke hverken CPU eller RAM, er viktigere at ingenting lager lyd.

 

- RAM: Helst 2 GB, noe som er dønn stabilt, og samtidig er raskest mulig og gir best mulig verdi for pengene, og passer godt til hovedkortet.

 

- Skjermkort: Noe som er så raskt som mulig samtidig som det er musestille, dvs. at jeg primært ikke ønsker noe med vifte, og hvis det har vifte, må den ikke kunne høres.

 

Hadde håpet å kunne få tak i disse tingene for totalt under 5000 kr (helst så langt under som mulig).

 

Supert hvis noen gidder å brukt et par minutter på å gi meg et par tips.

 

 

Alexander

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Virkelig ingen som har noen synspunkter på disse tingene? Er veldig i tvil om jeg skal smelle til med en AMD 64x2 3800+ asap eller vente på en Core 2 Duo E6300 til den blir tilgjengelig i nettbutikkene igjen. Har allerede kjøpt inn nye harddisker og PSU, og er sugen etter å komme igang å sette opp den nye maskinen.

 

 

Alexander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...