Gå til innhold

Fra AMD 4000+ til en X2?


Xiphac

Anbefalte innlegg

Hei! Nå som prisene på AMD har blitt satt ned,så lurer jeg på om jeg er tjent med å bytte ut min San Diego 4000+ med en X2? Vil jeg merke stor forskjell? Pc'n blir brukt til spill. Jeg har planer om å gå over til et Conroe system,men ikke før årskiftet.Noen forslag? her er resten av systemet..

64 4000+

KN8 SLI

2GB Kingston DDR400

2 XFX 7800GT SLI

Mist 600W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil nok merke svært lite i spill, jeg hadde mao ikke villet oppgradere hvis jeg var deg.

 

Jobber som programutvikler selv, og må si at dual core ville nok gjort den jobben litt bedre ;)

 

Hvis du skulle kjøpt et helt nytt system så hadde jeg anbefalt dual core, men når du allerede har et bra system ser jeg ikke helt poenget...

Lenke til kommentar

Kom et forslag fra PepsiCo her om en 5000+.

Så vidt jeg ser kjører du DDR400 ram og regner med at du har 939. 5000+ kommer hvertfall foreløpig ikke til det. Men jeg tror den prosessoren bør holde en god stund framover. Det er tross alt en kraftig prosessor, og det er ikke så mange spill som drar nytte av det enda. Men jeg tror du ville merka det i tunge programmer foreløpig. Leste på en test her for en stund siden at en X2 prosessor typisk ville bruke 3x mindre tid på å pakke ut en stor WinRAR fil enn en singlecore CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...