Gå til innhold

Grafikk-kontroller og max ram


haugan

Anbefalte innlegg

Hei.. Jeg er veldig uerfaren med pc-bygging og pc generelt så derfor kommer jeg med 2 dumme spørsmål angående et billig hovedkort jeg peila meg ut på komplett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323516

Asus P5LD2-VM SE, I945G

 

Grafikk-kontroller Intel GMA 950 ( 224 MB ) - Her lurte jeg på om jeg bør være obs når jeg kjøper skjermkort av en eller annen grunn? tenker da på "224MB"

 

" Intel Graphics Media Accelerator 950

The new Intel Graphics engine has new capabilities that provide a significant increase in graphics performance. DirectX 9.0 hardware acceleration, 333MHz core clock, and up to 224MB of video memory all together provide a full-value, high performance graphic "

 

 

 

RAM 0 MB (installert) / 2 GB (maks.) - Ville bare forsikre meg om at det går an å "2048mb" RAM her, da du aldri finner "768, 512, 4096" osv i spesifikasjoner.

Endret av haugan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hovedkortet har et INTEGRERT skjermkort, dvs at det er innebygget i hovedkortet. De integrerte skjermkortene fungerer vanligvis godt nok til å bruke "kontor-applikasjoner" som f.eks. Word osv. Men skal du bruke maskinen til spill, bør du nok ha et eget skjermkort. Skal du ha et eget skjermkort kan du like godt velge et hovedkort UTEN integrert skjermkort - det blir nok litt billigere også.

 

"2GB maks" betyr nettopp det - du kan putte inn OPPTIL 2GB.

Lenke til kommentar
Dette hovedkortet har et INTEGRERT skjermkort, dvs at det er innebygget i hovedkortet. De integrerte skjermkortene fungerer vanligvis godt nok til å bruke "kontor-applikasjoner" som f.eks. Word osv. Men skal du bruke maskinen til spill, bør du nok ha et eget skjermkort. Skal du ha et eget skjermkort kan du like godt velge et hovedkort UTEN integrert skjermkort - det blir nok litt billigere også.

 

"2GB maks" betyr nettopp det - du kan putte inn OPPTIL 2GB.

6552812[/snapback]

 

 

åååja, tanken kom ikke over meg, vet jo selvfølgelig hva et integrert skjermkort er;p Skal ha dette skjermkortet

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316175

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...