Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble ISDN tlf til Asterisk server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har tenkt til å lage en Asterisk server hjemme nå,

det jeg lurer på er om det går ann å koble denne telefonen til isdn kortet mitt (Dynalink isdn 128Kbps TA (TAS106H).

 

Har aldri gjort dette før så hvis du vet om en bra guide/faq så er det bare å slenge inn link

-dhk

6552038[/snapback]

 

Jepp, det skal fungere så lenge kortet ditt er støttet av ISDN4Linux. Har ikke selv noe erfaring med det, kanskje noen andre har det.

Lenke til kommentar
Har tenkt til å lage en Asterisk server hjemme nå,

det jeg lurer på er om det går ann å koble denne telefonen til isdn kortet mitt (Dynalink isdn 128Kbps TA (TAS106H).

 

Har aldri gjort dette før så hvis du vet om en bra guide/faq så er det bare å slenge inn link

-dhk

6552038[/snapback]

 

Jepp, det skal fungere så lenge kortet ditt er støttet av ISDN4Linux. Har ikke selv noe erfaring med det, kanskje noen andre har det.

6553947[/snapback]

 

søk på nettet etter bristuff du. dette er en "driver" som kan gjøre slik at de fleste "billige" ISDN-kort kan kjøres i NT-modus.

 

Noen viktige detaljer:

-Ikke alle ISDN-kort fungerer (dynalink, asuscom, billionton osv fungerer stort sett)

-bristuff må kompileres fra kildekode sammen med "voksenasterisk" (dvs ikke Asterisk@home)

-ISDN-kort vil ikke levere 48V spenning til telefon, så telefonen bør ha ekstern power (eller du tyvkobler deg innpå en ISDN-boks du har til overs)

Lenke til kommentar

søk på nettet etter bristuff du. dette er en "driver" som kan gjøre slik at de fleste "billige" ISDN-kort kan kjøres i NT-modus.

 

Noen viktige detaljer:

-Ikke alle ISDN-kort fungerer (dynalink, asuscom, billionton osv fungerer stort sett)

-bristuff må kompileres fra kildekode sammen med "voksenasterisk" (dvs ikke Asterisk@home)

-ISDN-kort vil ikke levere 48V spenning til telefon, så telefonen bør ha ekstern power (eller du tyvkobler deg innpå en ISDN-boks du har til overs)

6556130[/snapback]

 

 

Fant denne denne guiden i en annen tråd på forumet. Der står det at mitt isdn kort er støttet,

telefonen har egen strømforsyningdet.

 

Men det Jeg lurer på er hvordan jeg lager en isdn crossover kabel da jeg bare har vanlige her.

 

 

Take an ISDN or Ethernet cable and cut it in the middle. Reconnect the inner pins (4 and 5) of one end with the pins around them (3 and 6) of the other end. Do it vice versa. (Connect 3 with 4, 4 with 3, 5 with 6, 6 with 5)

 

skal det være sånn her?:

 

|1|2|3|4|5|6|7|8|

........\../..\../

.........\/....\/

......../..\../..\

|1|2|3|4|5|6|7|8|

Lenke til kommentar

søk på nettet etter bristuff du. dette er en "driver" som kan gjøre slik at de fleste "billige" ISDN-kort kan kjøres i NT-modus.

 

Noen viktige detaljer:

-Ikke alle ISDN-kort fungerer (dynalink, asuscom, billionton osv fungerer stort sett)

-bristuff må kompileres fra kildekode sammen med "voksenasterisk" (dvs ikke Asterisk@home)

-ISDN-kort vil ikke levere 48V spenning til telefon, så telefonen bør ha ekstern power (eller du tyvkobler deg innpå en ISDN-boks du har til overs)

6556130[/snapback]

 

 

Fant denne denne guiden i en annen tråd på forumet. Der står det at mitt isdn kort er støttet,

telefonen har egen strømforsyningdet.

 

Men det Jeg lurer på er hvordan jeg lager en isdn crossover kabel da jeg bare har vanlige her.

 

 

Take an ISDN or Ethernet cable and cut it in the middle. Reconnect the inner pins (4 and 5) of one end with the pins around them (3 and 6) of the other end. Do it vice versa. (Connect 3 with 4, 4 with 3, 5 with 6, 6 with 5)

 

skal det være sånn her?:

 

|1|2|3|4|5|6|7|8|

........\../..\../

.........\/....\/

......../..\../..\

|1|2|3|4|5|6|7|8|

6556614[/snapback]

 

den kablingen skal nok fungere ja..

 

http://isdn.jolly.de/pbx4linux_howto.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...