Thewiz Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Hei Kjøpte meg nettopp SE K750i med Youngtalk abb. Det jeg da lurer på er hvordan jeg kan yte maksimalt av min mobil? (altså kamera, software o.l) Har hørt at man kan oppdatere softwaren på www.sonyericsson.com, men der dette nødvendig når telefonen er så ny? (har ikke hatt en ordentlig mobil med kamera, mp3spiller o.l på en stund, så gjerne kom med tips angående K750i) mvh.
Martin-_ Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Hei! Du kan oppgradere firmware'n (software) slik at telefonen din fungerer som en w800i ihvertfall, dette gjør at den støtter større minnekort, du kan slå på kun musikkavspilleren slik at den kan brukes på fly, samt at mobilen visstnok skal bli litt raskere. At du finner denne firmware'n på sony ericsson sine hjemmesider, vet jeg ingenting om. Men det skal ihvertfall la seg gjøre mvh Martin
Bruun Skrevet 24. juli 2006 Skrevet 24. juli 2006 Telefonen har ikke nødvendigvis den nyeste firmwaren lagt inn når du kjøper den. Den kan ha ligget lenge før den ble solgt, og ha en eldre programvare. Jeg anbefaler å oppgradere firmwaren, for den fikser mange småbugs som kanskje ikke har vært noe problem, eller som har vært store irritasjonsmomenter. Jeg husker at med tidligere firmwares så skrudde skjermlyset seg på når skjermspareren kom på, noe som var irriterende når man f.eks la fra seg mobilen for å sove.
asvaberg Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 dette er sikkert spurt om før, men er det ikke mulig å legge inn fødselsdager i K750i? Er det heller ikke mulig å ta bort kameralyden uten å måtte bruke "stille modus"?
Bruun Skrevet 26. juli 2006 Skrevet 26. juli 2006 Du kan legge det til i kalenderen vil jeg tro. Du kan ihvertfall legge det til som Oppgave og angi påminnelse.
tuppamaara Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 dette er sikkert spurt om før, men er det ikke mulig å legge inn fødselsdager i K750i?Er det heller ikke mulig å ta bort kameralyden uten å måtte bruke "stille modus"? 6560942[/snapback] Du kan lagre bursdager på kontaktene dine i telefonlisten.
Thewiz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Kan jo kanskje spørre her da: Går det ann å legge inn filmer fra pcen over til mobilen? (isåfall, hvordan?)
Sperzel Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Hvis det går an vil jeg tro du må lagre det på minnekortet som 3gp eller mpeg4 (hvis den støtter det da). Riktig oppløsning er viktig.
CustomTP Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 du finner firmwire oppdaterings program på sony-ericsson, det eneste som blir forandret er at ting går bittelitt raskere og cameraet bruker mindre tid på å ta et bilde. det er en rekke forandringer på hvordan menyen fungerer, som f.eks at en slepper å gå fram og tilbake hele tiden etter at man har skiftet "effekt" i camera modus. garantien ryker hvis du gjør dette selv og det er veldig teit. Det jeg anbefaler på mitt sterkeste er å kjøpe nytt minne kort, "memory stick duo 1gb" eller mer. da kan du plutselig bruke telefonen din mer aktivt, som å bruke den som mp3 spiller på heltid, og ta fler bilder og laste ned gratis hele java spill på f.eks limewire. har k750i med 1gb memory card + de 38mb som telefonen har fra før av, har ca 270 bilder 30 mp3`er og mange spill...
Thewiz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 du finner firmwire oppdaterings program på sony-ericsson, det eneste som blir forandret er at ting går bittelitt raskere og cameraet bruker mindre tid på å ta et bilde. det er en rekke forandringer på hvordan menyen fungerer, som f.eks at en slepper å gå fram og tilbake hele tiden etter at man har skiftet "effekt" i camera modus. garantien ryker hvis du gjør dette selv og det er veldig teit. Det jeg anbefaler på mitt sterkeste er å kjøpe nytt minne kort, "memory stick duo 1gb" eller mer. da kan du plutselig bruke telefonen din mer aktivt, som å bruke den som mp3 spiller på heltid, og ta fler bilder og laste ned gratis hele java spill på f.eks limewire. har k750i med 1gb memory card + de 38mb som telefonen har fra før av, har ca 270 bilder 30 mp3`er og mange spill... 6569852[/snapback] Som selvfølgelig sluker batteri?
CustomTP Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 du finner firmwire oppdaterings program på sony-ericsson, det eneste som blir forandret er at ting går bittelitt raskere og cameraet bruker mindre tid på å ta et bilde. det er en rekke forandringer på hvordan menyen fungerer, som f.eks at en slepper å gå fram og tilbake hele tiden etter at man har skiftet "effekt" i camera modus. garantien ryker hvis du gjør dette selv og det er veldig teit. Det jeg anbefaler på mitt sterkeste er å kjøpe nytt minne kort, "memory stick duo 1gb" eller mer. da kan du plutselig bruke telefonen din mer aktivt, som å bruke den som mp3 spiller på heltid, og ta fler bilder og laste ned gratis hele java spill på f.eks limewire. har k750i med 1gb memory card + de 38mb som telefonen har fra før av, har ca 270 bilder 30 mp3`er og mange spill... 6569852[/snapback] Som selvfølgelig sluker batteri? 6569876[/snapback] ikke nødvendig hvis... jeg bruker min hverdag på jobb (8timer), og på vei hjem og en del etter på... men det du må huske er at batteriet ikke har hukomelse som det så fint heter så det er bare å putte inn laderen når som helst og hvor lenge man vil.... plugger min i hver natt og har ikke noe problem med "low bat.". og var på hytta for en mnd tilbake og da ringte jeg litt hverdag og sendte noen mld og hørte på musikk før jeg la meg, da varte bat. i 6dager....
Thewiz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 (endret) Forstår hva du mener CustomTP. Kan det kanskje ha noe med den ''nye'' firmwaren? EDIT: Noen som gidder å gi meg en direkte link til den nyeste firmwaren? Endret 27. juli 2006 av thewiz
CustomTP Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 (endret) last ned sony-ericsson`s sitt eget program som gjør det for deg... bar efølg instruksene.... kan sende det over msn... UpdateService_Inst_2.6.4.9 heter det Endret 27. juli 2006 av CustomTP
TiNuSsS Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 har du link til der du fant firmwaren ? finner det ikke
Thewiz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Er kanskje litt nybegynner på dette..men skal man bare instalere det på pcen så er det gjort?
discostu Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Noen som vet om man kan flashe k750i'n til å støtte mer sms'er?
Thewiz Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Nå har jeg kjørt denne oppgraderings greia. Gjorde akkurat som det sto, hvordan vet jeg at jeg har oppdatert da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå