Gå til innhold

Hva er denne verdt????


Overklokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at jeg skrev 133Mhz prosessor men det skal være 233Mhz pentium 2 prosessor i den ifølge Thosibas nettsider :smile:

 

Men den er kanskje ikke verdt mere en 1500kr alikevell?

 

Hun som eier den forlanger mellom 1500 og 2000kr men jeg tror jeg kan få den for ca 1130-1500kr. Er dette et bra kjøp?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 23:04, skrev iNas:

hei..


Det kommer litt an på hva den skal brukes til og hvorvidt den kan benyttes til tiltenkte oppgaver.


Skal du f.eks bare eksperimentere litt med Linux, skrive litt og sånt så bør det gå greit. Men 32MB RAM kan bli være litt for lite.





 

Jeg tenkte å bruke den til Internett(det er et 56k modem i den) tekstbehandling og Dreamwawer etc. Duger den til dette?

 

Er det lett og oppgradere til f.eks 64ram? Og hva koster noe slikt?

 

Kjører win98 på den og det virker som det hadde gjort susen med mere ram.

 

Her er maskinen: http://www.toshiba-dm.com/cgi-bin/frameset...cts/models.html

Lenke til kommentar

Hallo!

 

233Mhz til 1500 kr er ikke noe bra kjøp selv om det er bærbar.. jeg vil heller anbefale deg og kjøpe PC pakke i deler fra PSdata.no.. Det koster caa 3000 kr for 1,2Gh duron, 256Mb ram, 40Gb, cdrom, mus og tastatur. her kommer skjermkort i tillegg men det kan bare koste deg noen hundrelapper..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-19 11:05, skrev Scoopex:

Hallo!


233Mhz til 1500 kr er ikke noe bra kjøp selv om det er bærbar.. jeg vil heller anbefale deg og kjøpe PC pakke i deler fra PSdata.no.. Det koster caa 3000 kr for 1,2Gh duron, 256Mb ram, 40Gb, cdrom, mus og tastatur. her kommer skjermkort i tillegg men det kan bare koste deg noen hundrelapper..




 

Du jeg er fulstendig klar over hva man kan kjøpe av deler og bygge selv men.... Jeg trenger en berrbar til å ha med når jeg jobber borte etc. :smile:

Lenke til kommentar

Husker ikke kravspek til Dreamweaver sånt i hodet,

http://www.macromedia.com/support/

 

Men hele systemet kommer til å være "retardert"

med 32MB.

 

Det kan være litt vanskelig å finne støttende drivere til Win95/Win98.

 

Ellers bør forhandlere som selger Toshiba(prøv noen webshoper med mye bærbar-RAM) ha noen eldre minnebrikker som passer. Det koster vel +-400 kr. for en oppgradering.

Lenke til kommentar

Er flere ting enn prosessorhastighet og ram som må ligge til grunn her:

 

Hva trenger du? CD / diskettstasjon? Bærbarhet?

 

Hvor god skjerm er det på maskinen?

 

Har selv nettopp hatt en Toshiba Sat. Pro 490XCDT m/ P2 266 MHz, 160 MB RAM (32 orginalt, satt i 128), 1024x768 skjerm. Denne maskinen har fungert utmerket, og forskjellen når jeg skriver og surfer litt rundt på nett er egentlig ikke så stor som man skulle forvente i forhold til en maskin i 1.5 ghz klassen..

Da jeg solgte den fikk jeg meldinger fra folk her om jeg maks kunne forvente 1500,- for den.. (noe som selvfølgelig var helt feil..)

 

(og denne maskinen ville JEG valgt framfor enhver duron eller annen kjapp stasjonær greie, rett og slett fordi jeg setter pris på bærbarhet.)

 

Vet ikke hvor mye du må ut med for å oppdradere minne på denne, men det burde jo la seg gjøre relativt rimelig.. Og da er det ikke så veldig farlig om du ikke har det nyeste og råeste.. Bærbarheten er som du sier det viktige. Og det koster naturligvis penger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...