Gå til innhold

Skriv opp dine RPG's


Anbefalte innlegg

heisann

 

tenkte eg sku skrive ei liste over RPG's eg har spelt gjennom ( ikkje for å brife men om dåkker ser nåken som mangler og kan gje meg tips ? )

 

TIL PC , ingen andre consoles etc

 

 

MMORPG treng dåkker ikkje føre opp, hater den typen. Alder på rollespelet spiller heller ingen spesiell rolle, dvs Rogue frå 1984 osv blir nok litt i eldste laget :)

 

kan oppdatere lista etterkvert som eg kommer på fleir

 

 

RPGS :

 

Baldurs Gate 1 + tales of the swordcoast

Baldurs Gate 2 + throne of bhaal + online xp pakker ( the dark day eller kafan d hette)

Icewind dale 1 + heart of winter

Icewind dale 2

Neverwinter nights + Shadow of undertide ( har aldri prøvd hordes & kingmaker men har sletta karakteren for lenge sida og gidder faktisk ikkje begynne på nytt :D )

Might and magic 6

Might and magic 7

Might and magic 8

Might and magic 9

Knighs of the tempe 2

Gothic 1

Gothic 2

Arcanum

Planescape Torment

Arx Fatalis

Oblivion

Morrowind + Bloodmoon

Vampire the masquerade

Vampire Bloodlines

Deus EX

Deus Ex Invisible War

Fallout 1

Fallout 2

Kult Heretic Kingdoms

Lionheart

Knights of the old republic 1

Knights of the old republic 2

Divine Divinty

Beyond Divinty

Fable

Greyhawk : Temple of Elemental Evil

Pool of Radiance : Ruins of Myth Drannor ( dårligste rpg -ever- imo )

Neverend

Final Fantasy 7

 

Action rpg's :

 

Diablo 1

Diablo 2 + xp

Thief 1

Thief 2

Thief 3

Dungeon Siege

Dungeon Siege 2

Heroes of might and magic 2 + xp

Heroes of might and magic 3 + Armageddons Blade & Shadow of Death

 

 

som sagt, blitt eindel spel iløpet av åra , skal skrive ned etterkvert som eg kommer på fleire :)

Endret av Andakanda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vil vi skal gi deg tips til rpg, eller skrive opp de alle 100 rpg spiller vi andre har spillt ?

 

Du burde prøve Sacred, Titan Quest og Dungeon Lords.

 

Men om du kan nevne f.eks neverwinter nights som rpg, men Thief som Action rpg ?

 

Jaja. Divine Divinity og Beyond Divinity er no defenetivt Action Rpg i såfall.

 

Selv om sjangeren heter Hack & Slash

Lenke til kommentar

poenget mitt var at eg har runda såpass mange spill at eg tenkte d var greit å skrive opp dei eg har runda, slik at ikkje dåkker skreiv akkurat dei spela på lista

 

thief 1-2 er vel ikkje rpg men eg synes thief 3 krysser over i rpg/adventure sjangeren

 

Dungeon Lords spelet eg i 2-3 dager før eg sletta det, likte det ikkje. dårlig mapping og bere ...dårlig imo

 

Titans Quest har eg ein lvl 22 fighter i. er i egypt

 

Sacred spelte eg littegrann men gjekk lei det og, synes ikkje den type er så kul ( diablo, titans Q , Restricted Area, Sacred..u name it )

Lenke til kommentar

ja Neppe, va akkurat d eg gjorde. les d første eg skreiv i original texten igjen, og igjen, og så ein gang til så får du det kanskje inn i skallen din

 

skreiv texten som et hjelpemiddel for meg sjøl og for de som svarte ( normale hjelpsome svar ) på posten min. ikkje nåken som snur alt til negativitet som deg

 

 

om du ikkje har nåke bedre å sei enn bare dritt, så treng du ikkje sei nåkke i d heile tatt

 

 

men enig med du forrige, gothic er utrulig gode og gøye spill, er vel på top 5 lista mi :) gothic, torment, fallout eller nåke i den duren ;D

Endret av Andakanda
Lenke til kommentar
Du mangler et viktig spill mener jeg. Spillet heter castle of the winds 1 og 2. Jeg mener spillet er freeware nå. skikkelig gammelt spill som jeg mener var med å legge et grunnlag for dagens rpg spill.

Grafikken er enkel, men bra. og du har MANGE timer med spilling

link til wikipedia, nedlasting er på bånn av siden. [link]

6551285[/snapback]

Jaaa!! Åh, det spillet er så digg! Har spillt gjennom det haugevis av ganger, rett og slett skikkelig koselig. Anbefales på det sterkeste! :D

 

Noen bilder:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

cow1.jpg

cow4.jpg

cow5.jpg

 

Simpel grafikk, men spillbarheten er der! :love:

Endret av Saddlefall
Lenke til kommentar
ja Neppe, va akkurat d eg gjorde. les d første eg skreiv i original texten igjen, og igjen, og så ein gang til så får du det kanskje inn i skallen din

 

skreiv texten som et hjelpemiddel for meg sjøl og for de som svarte ( normale hjelpsome svar ) på posten min. ikkje nåken som snur alt til negativitet som deg

 

 

om du ikkje har nåke bedre å sei enn bare dritt, så treng du ikkje sei nåkke i d heile tatt

 

 

men enig med du forrige, gothic er utrulig gode og gøye spill, er vel på top 5 lista mi :) gothic, torment, fallout eller nåke i den duren ;D

6551188[/snapback]

 

Flink i Norsk du, haha.

 

Du kjenner ikke meg så du har ikke så mye å si.

 

Du mangler Daggerfall i elderscrolls serien

Lenke til kommentar

Han har et poeng Neppe, du har en lei tendens til å flame folk, for så å kverulere dem ihjel når de prøver å forklare seg. Og å påpeke skrivefeil og norskkunnskaper(eller snarere mangelen på disse) kan du gjøre i "Klagemuren"-tråden og da uten å nevne navn.

Endret av Pazman
Lenke til kommentar
Han har et poeng Neppe, du har en lei tendens til å flame folk, for så å kverulere dem ihjel når de prøver å forklare seg. Og å påpeke skrivefeil og norskkunnskaper(eller snarere mangelen på disse) kan du gjøre i "Klagemuren"-tråden og da uten å nevne navn.

6552246[/snapback]

 

Litt av poenget er at man ikke bør lage tråd om alt, om du skjønner. Du kan tenke deg om alle på forumet hadde lagd en slik, det ville vært totalt uorganisert og bare rot og bal.

 

Han spesifiserer dårlig hva han ønsker. Det han vil er å få tips til nye rpg spill ?

 

Det finnes 50 slike tråder på forumet! Håper du skjønner hva jeg mener.

 

Samme som at folk lager tråder om "Hvorfor jeg ikke liker ketchup" da har folk en lei tendens til å herme etter "Hvorfor jeg ikke liker hunder" "Hvorfor jeg ikke liker post its" osv. Du ser hva jeg mener med det.

Lenke til kommentar

Kanskje også litt vel gammelt nå, men har du prøvd "Darklands"? Det var det første rollespillet jeg spilla på PC, tror det var i 1995, kom ut i 1992. Var et "groundbreaking"-rpg da det kom, med realtime combat og greier, og holdt stand i mange år framover :)

 

http://www.mobygames.com/game/dos/darkland...eviewerId,6290/

 

 

edit: noen gamle til er Quest for Glory-serien, geniale spill, litt mer puzzle-RPG, men også veldig gøy :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Han har et poeng Neppe, du har en lei tendens til å flame folk, for så å kverulere dem ihjel når de prøver å forklare seg. Og å påpeke skrivefeil og norskkunnskaper(eller snarere mangelen på disse) kan du gjøre i "Klagemuren"-tråden og da uten å nevne navn.

6552246[/snapback]

 

Litt av poenget er at man ikke bør lage tråd om alt, om du skjønner. Du kan tenke deg om alle på forumet hadde lagd en slik, det ville vært totalt uorganisert og bare rot og bal.

 

Han spesifiserer dårlig hva han ønsker. Det han vil er å få tips til nye rpg spill ?

 

Det finnes 50 slike tråder på forumet! Håper du skjønner hva jeg mener.

 

Samme som at folk lager tråder om "Hvorfor jeg ikke liker ketchup" da har folk en lei tendens til å herme etter "Hvorfor jeg ikke liker hunder" "Hvorfor jeg ikke liker post its" osv. Du ser hva jeg mener med det.

6552276[/snapback]

 

ikke for å fornerme, men jeg skjønte hva han mente rett etter jeg leste det, så er vel snarere du som ikke forsto det :blush:

 

tror han prøvde å lage en post hvor vi lister alle RPG spillene vi syns er brae, så har vi en "reference" hvis vi vil prøve noe nytt. :hmm:

 

Elder scrolls serien er brae de, (Arena, Daggerfall, Morrowind +Tribunal +bloodmoon, oblivion) er jo verdt å nevne, gothic 3 som kommer ser bra ut, single player delen av Age of Conan ser flott ut og. :roll:

Lenke til kommentar

Neppe : du kunne kanskje ha skreve : det finnes mange andre sånne poster her på forumet, prøv og søk etter dei. ( og dessuten forstår alle andre her på forumet kva eg meinte med posten, så enten er det nåke gale med deg, eller med alle oss andre... ( ! ) )

 

 

istedefor å komme med mange totalt usaklige argument som at mine norsk-kunnskaper

er dårlig ( har dysleksi , så tusen takk for det btw , blir glad når folk påpeker det )

 

men nok om deg

 

 

____________________________________________________________________

til dåkker andre

 

 

Darklands virker veldig stilig, har vert borti det før på underdogs.info sida, pleier å bla gjennom den for å finna gode gamle spel :)

 

 

venter spent på gothic 3 ja, Silverfall virker og veldig gøy, Jade empire til pc blir sikkert the holy grail for meg, jaffal i år 2006 ;D

Lenke til kommentar

Anbefaler og prøve ADoM, Anciend Domains of Mystery.

Det er et rougelike spill som benytter seg av ASCII grafikk, og nesten allt er tilfeldig, så du kan spille gjennom spillet flere ganger og det virker som nytt spill hver gang.

Det er veldig vanskelig og du må regne med og daue og starte på nytt en god del ganger før du starter og komme inn i det, med mindre du leser opp spoilere og info som ikke er med i manualen (fy fy).

 

kan laste ned gratis på http://www.adom.de/adom/download.php3

 

her er litt info om spillet http://www.adom.de/adom/roguelike.php3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...