Gå til innhold

Vil spille M&M7 men har for ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg spille sånne gamle spill på en ny maskin?

Når jeg prøver å starte spillet kommer loading-splash'en, så skjer det ingenting. Jeg har prøvd å høyreklikke på .exe filen i mappen hvor spillet er innstallert og valgt "Run this program in compability mode for win98/ME" og alle de andre innstillingene der.

Tror det er fordi maskinen min er for ny. Jeg fikk blandt annet denne feilmeldingen når jeg innstallerte:

post-49936-1153674536_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det skyldes at MM7 er laget for windows 98/95 og kjører ikke med XP. Hadde akkurat det samme problemet med MM8 og Alpha Centauri. :hmm:

Det finnes visstnok et program som heter Dosbox som du kan kjøre spillet igjennom. Har ikke prøvd det selv, så jeg vet ikke om det funker. Løsningen for meg var å dra fram en gammel pc som kjørte på windows 98.

Skrevet

DOSBox fungerer dessverre bare på spill som er laget for å kjøre under DOS. Mange spillprodusenter har gitt ut patcher til spillene sine som løser problemet du nevner, men utgiveren av M&M 7 (3DO) gikk vel konkurs for en god stund siden, hvis jeg husker rett.

Monkeyboys forslag er den beste løsningen, å utstyre en gammel PC med Windows 98 vil eliminere de fleste problemene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...