Gå til innhold

EF-S 17-55 f/2.8 IS USM0 canon objektiv!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men Tamron har et billig, men relativt bra 17-50mm f2.8 som akkurat har kommet i norske butikker (Japan Foto). Skal du ha en lysterk normalzoom er dette et bare alternativ.

6522165[/snapback]

Stemmer også for at den bør bli en slager. Bare ikke kjøp så mange at de øker prisen. For mange er nok den Canon-zoomen det ideelle objektiv til hverdags, men dette kan være en god trøst for oss mindre bemidlede.

Lenke til kommentar
Stemmer også for at den bør bli en slager. Bare ikke kjøp så mange at de øker prisen. For mange er nok den Canon-zoomen det ideelle objektiv til hverdags, men dette kan være en god trøst for oss mindre bemidlede.

6522304[/snapback]

 

Er det fare for at de øker prisen etter at måneden er over? I såfall bør jeg bestille rimelig kvikt....

Lenke til kommentar

Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort.

Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort.

6522386[/snapback]

 

Jeg har pengene, men så er det det å bruke penger da. Man får litt dårlig samvitighet over å ikke spare dem, desuten er det et stykke til nærmeste butikk. Kunne selvsagt handlet på nettbutikken, noe som har lagt merke til at Japan Foto har startet skikkelig nettbutikk den kom vel 5år for sent, men de får ha velkommen etter.

 

Når jeg får det skal jeg i hvertfall skrive erfaringer her på forumet.

Lenke til kommentar
Har du pengene så er det jo bare til å stikke ned på Japan Photo. Det hadde nok jeg gjort.

6522386[/snapback]

 

Jeg har pengene, men så er det det å bruke penger da. Man får litt dårlig samvitighet over å ikke spare dem, desuten er det et stykke til nærmeste butikk. Kunne selvsagt handlet på nettbutikken, noe som har lagt merke til at Japan Foto har startet skikkelig nettbutikk den kom vel 5år for sent, men de får ha velkommen etter.

 

Når jeg får det skal jeg i hvertfall skrive erfaringer her på forumet.

6532921[/snapback]

Gjør det. Tøm kontoen, modin. Du fortjener dette, som den gode, kristne mann du er ;)

 

I tillegg får vi hurtig tilbakemelding på hvor godt dette er. Altid greit for oss å la andre ta tjansen på katta i sekken for oss, selv om det neppe er særlig sannsynlig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata.

6522386[/snapback]

Norske Fotografi har testet dette Tamron objektivet, og det yter visst godt selv på 17mm og 2,8 (ganske ulikt Sigma sin 17-70 som ikke klarer 17mm og god lysstyrke uten å få skjemmende feil, i følge samme test).

Lenke til kommentar
Edit: Spent på å høre første brukererfaring her på forumet, samt å se eksempler på hvor godt den klarer seg på 2,8 til 3,5. Det er jo lov å håpe på gode resultater, selv om det nok er i dette området at Canons egen ruler gata.

6522386[/snapback]

Norske Fotografi har testet dette Tamron objektivet, og det yter visst godt selv på 17mm og 2,8 (ganske ulikt Sigma sin 17-70 som ikke klarer 17mm og god lysstyrke uten å få skjemmende feil, i følge samme test).

6534846[/snapback]

 

Vi har fått dette objektivet i butikken, og jeg testet det litt en kveld det var stille. Objektivet overbeviste kraftig, kvalitetsfølelsen er bra, og det virker veldig solid. Nå tok jeg ikke noen testbilder for å studere det nøye, men førsteinntrykket var veldig bra. Det virket som en enorm kvalitetsøkning kontra pusle 18-55'n som kom med D50'n min. :) Jeg forelsket meg totalt i objektivet, og det står nå øverst på ønskelista mi ved siden av SB-600 blitzen som jeg har bestilt.

Lenke til kommentar

Ok. Poster bilder i full size.Bildene er ikke redigert i etterkant. Hvitbalanse er satt på auto. Kamrera Canon 30D, Objektiv EF-S 17-55mm, 1:28 IS USM

 

På dette bildet har konen min sagt seg villig til å stille opp. Fisk: Type makrell.

 

 

ISO100

 

1/400 sek

f/2.8

 

 

 

Edit: Får ikke lastet opp fullsize.

post-14885-1154120723_thumb.jpg

Endret av Luske_Ludvig
Lenke til kommentar
Gjør det. Tøm kontoen, modin. Du fortjener dette, som den gode, kristne mann du er ;)

 

I tillegg får vi hurtig tilbakemelding på hvor godt dette er. Altid greit for oss å la andre ta tjansen på katta i sekken for oss, selv om det neppe er særlig sannsynlig i dette tilfellet.

6532997[/snapback]

 

Hehe, ja ikke sant så håper vi at kontoen blir fyllt opp igjen fra åven da ;)

 

Er bare det at at det er en del ting jeg har lyst på da. Har allerede planlagt å kjøpe en bærbar Mac (selvsagt med en dertill passende Crumpler bag), en Fotoskriver, og en Laserskriver. I tillegg har jeg lyst på en liten LCD-TV (må ha litt å leke med på hybelen min når jeg kommer til Bergen). Da flyr jo pengene raskt av gårde vet du....

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...