Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk over internett


Anbefalte innlegg

Er det mulig å sette opp et nettverk mellom to PC'er via internett, slik at disse pc'ene ikke trenger å være koblet sammen i et LAN?

 

I såfall, kan noen gi eller henvise meg til intruksjoner som viser hvordan dette gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det mulig å sette opp et nettverk mellom to PC'er via internett, slik at disse pc'ene ikke trenger å være koblet sammen i et LAN?

 

I såfall, kan noen gi eller henvise meg til intruksjoner som viser hvordan dette gjøres?

6512673[/snapback]

 

Det du er ute etter er en VPN løsning. Om du bare skal bruke det privat og ikke har for store krav så kan det godt hende Hamachi er det du leter etter. Om du vil ha det litt mer avansert, eller skal sette opp for en bedrift, anbefaler jeg deg å ta en titt på OpenVPN.

Lenke til kommentar

Skal bare bruke det privat, men bør helst gå an å bare gi tilgang til utvalgte kataloger siden planen er å dele med en annen person. Kan man finne Hamachi på nett for nedlasting?

Endret av VP
Lenke til kommentar
Skal bare bruke det privat, men bør helst gå an å bare gi tilgang til utvalgte kataloger siden planen er å dele med en annen person. Kan man finne Hamachi på nett for nedlasting?

6512789[/snapback]

 

Hamachi finner du ved å skrive inn Hamachi i f.eks google.. :D

 

Det vil fungere akkuratt som et lokalnett mellom maskinene, men over internett. Det du må passe på er å sette riktige rettigheter sånn at ikke de andre får tilgang til alle filene dine. Dette er desverre bare mulig i XP Pro, ikke XP home.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...