Gå til innhold

gamer-pc til under 12000


Anbefalte innlegg

Nå har jeg endelig bestilt. Her er det jeg bestilte:

Kabinett: Chieftec GX-01B-400

Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz

Skjermkort: Sapphire Radeon X1900XT

Harddisk: Seagate 7200.10 320GB

Minne: Corsair TWIN2X2048-6400C4, 2x1024MB

Trådløst nettverkskort: Linksys Wireless-N CardBus WPC300N

 

 

(har dvd-rom/brenner, skal ikke ha skjerm foreløpig)

Ser dette greit ut?

 

Noe som mangler?

-Kabel til harddisk?

-kjølepasta?

:hmm:

Endret av JonnyO
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjølepasta følger med BOXED kjøleren.

6611936[/snapback]

Tja, på en måte. Hvis boxed-kjøleren er den samme som på de eldre S775-CPUene sitter det på en slags greie på kontaktflata til kjøleren som virker som kjølepasta med plastelinaktig konsistens. Den er ikke så veldig mye å skryte av, så hvis du vil ha optimal varmeoverføring bør du bytte den ut. Men da bør du jo bytte ut hele kjøleren uansett... Når vi snakker om den kjøleren er den forøvig grusom å montere (formoder at den bruker samme festemekanisme som S775 alltid har gjort). Du skal ha gode nerver og bra med styrke i fingerne for å få på den. Ignorer for all del det som står i manualen om at du skal montere hovedkortet før du fester kjøleren, etter min erfaring er man nødt til å presse mot baksiden av HK for at det ikke skal brekke når du setter i pluggene.

Litt avsporing, men siden jeg har hatt problemer med dette selv følte jeg for å nevne det ;)

Lenke til kommentar
kjølepasta følger med BOXED kjøleren.

6611936[/snapback]

Tja, på en måte. Hvis boxed-kjøleren er den samme som på de eldre S775-CPUene sitter det på en slags greie på kontaktflata til kjøleren som virker som kjølepasta med plastelinaktig konsistens. Den er ikke så veldig mye å skryte av, så hvis du vil ha optimal varmeoverføring bør du bytte den ut. Men da bør du jo bytte ut hele kjøleren uansett... Når vi snakker om den kjøleren er den forøvig grusom å montere (formoder at den bruker samme festemekanisme som S775 alltid har gjort). Du skal ha gode nerver og bra med styrke i fingerne for å få på den. Ignorer for all del det som står i manualen om at du skal montere hovedkortet før du fester kjøleren, etter min erfaring er man nødt til å presse mot baksiden av HK for at det ikke skal brekke når du setter i pluggene.

Litt avsporing, men siden jeg har hatt problemer med dette selv følte jeg for å nevne det ;)

6613230[/snapback]

Faktisk veldig greit at du nevner det siden det er flere her som skal ha seg Core 2 Duo snart :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...