Gå til innhold

Tilbakemeldinger på to bilder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker trebroer...Var en lekker en der jeg har bodd det siste året..Men det gikk ikke an å få noen bra vinkel på broa, så jeg ga opp å ta bilde av det :p Men når det kommer til ditt brobilde, syns jeg det faller litt igjen...Fargene var fine, men jeg likte ikke helt den vinkelen du tok bildet fra! Det huset, og den rasteplassen syns jeg ikke passet særlig bra inn. Vi får også se litt lite av broa mener jeg. Men for all del, det ser ut som kameraet gjør sin del av jobben når man tenker på fargen... Men prøv en annen vinkel hvis du har mulighet, så blir dette meget bra!!

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar

Bedre og bedre. Skarpheten er bedre, men heller ikke her virker det godt nok (det er mulig at monitoren jeg sitter på legger til uskarphet. Har merket det på noen av mine egne bilder, som er mye skarpere på min maskin). Motivet er i hvertfall ikke bedre, for det er ganske fargeløst og rotete. Fin dybdefølelse, dog.

Edit: Så det andre bildet først nå, men de samme kommentarene gjelder egentlig her også. Har ikke masse programmer og slikt på denne maskinen, men hva er exif-data på bildene dine? Objektiv?

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Det forklarer en del. For å ta slike bilder må du ha et objektiv med bedre nærgrense og optisk skarphet. Det objektivet holder desverre ikke mål til makro, og det på forskjellige områder.

Edit: Ser at du har ambisjoner om å ta gode bilder. Bruk derfor litt tid på å lære deg basisteknikken før du bytter den ut, men det virker som om du kommer til å trenge et dedikert makroobjektiv i fremtiden, i tillegg til en bedre normalzoom.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Slike bilder kan du ta med hvilket som helst makro-objektiv. Siden du sikkert ønsker noe som er betydelig lengre enn den du har, så er Tamrons 90mm å anbefale. Canons 60mm er også fin. Søk litt i optikkforumet på macro/makro. Du finner mange diskusjoner om dette der.

Det du egentlig trenger først er en god normalzoom. Noen av disse levere også ganske gode nærfotoegenskaper, men ikke helt makro. Sigma 17-70 gir en ganske brukbar forstørrelsesfaktor på 1:2,3. Den er også mye skarpere enn din kitzoom, har større brennviddeomfang, og noe bedre lysstyrke. Søk i forumet for optikk, som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...