Gå til innhold

Tips til en flott nettside


Anbefalte innlegg

Har de siste dagene sett mange horrible sider, og har flerret hud tilbake til "designerene"

 

 

Tenkte at denne posten kunne inneholde design tips om hvordan utarte en flott og god nettside.

 

Mine tips for nybegynnere:

- ha enkle fine farger som harmonerer med hverandre.

- Se på andre moderne nettsider hvordan siden er bygd opp

- Ha et logo som harmonerer med siden

- Oversiktlig side

- og IKKE bruk frontpage, finnes mange bedre programmer

 

 

Se på www.zymic.com for gode toturails ;P :w00t: Lykke til

 

 

 

ps andre kan adde flere tips

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting jeg har merket meg er at mange nybegynnere gjerne tar seg vann over hodet og bruker det de kommer over av filtere og effekter i Photoshop. Mitt råd er å begynne enkelt for så å gå over på mer avanserte grafiske layouter siden. En side kan være veldg stilig selv uten grafikk :)

Lenke til kommentar
En ting jeg har merket meg er at mange nybegynnere gjerne tar seg vann over hodet og bruker det de kommer over av filtere og effekter i Photoshop. Mitt råd er å begynne enkelt for så å gå over på mer avanserte grafiske layouter siden. En side kan være veldg stilig selv uten grafikk  :)

6498109[/snapback]

 

Meget godt sagt!

 

Og Frontpage skulle vært forbudt!!

Lenke til kommentar

Reserverer meg et innlegg her, så kan jeg komme på mer siden.

 

Kjært barn har mange navn, men der jeg kommer ifra kaller vi dette for kommunikasjonsmodellen.

 

I sin enkleste form ser den slik ut:

 

Sender -> Budskap -> Mottaker

 

Altså har du (evt klienten din) noe som skal formidles til en viss mottakergruppe.

 

Eksempel:

 

Hennes & Mauritz -> HM har nå salg på sommermoter for ungdom -> Norsk ungdom mellom 14 og 18.

 

-Tenk budskap

-Hva er det du vil formidle?

-Hjelper lite at du har side på side om pyramidene i egypt, om meningen med siden er å opplyse om spisesteder i Roma.

-Den viktigste informasjonen plasseres lettest tilgjengelig, og først i komposisjonen.

 

-Tenk målgruppe

-Hvem er det som skal besøke siden?

-Per på 16 har sansynligvis lettere for å finne fram på en "rotete" side, samt å lese liten tekst og skille små kontraster, enn hva Olga på 83 har...

 

Disse punktene er DET viktigste i alle medier.

Lenke til kommentar
Disse punktene er DET viktigste i alle medier.

6499225[/snapback]

 

Du burde utheve VIKTIGSTE, ikke DET. Eventuelt begge ordene.

 

*pirk*

 

Finfint om noen kunne samle alle tipsene og mekke en skikkelig sticky, det hjelper ikke med en tråd på tre sider som forsvinner sammen med resten av trådene etter en uke.

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Kan jeg bruke word da?  :w00t:  :tease:

6502099[/snapback]

PowerPoint fungerer også utmerket. Når du mestrer webdesign i word og PowerPoint kan du avansere til frontpage og etterhvert til animerte gif's, ting som følger etter musepekeren og kanskje også litt java-menyer.

Lenke til kommentar
Kan jeg bruke word da?  :w00t:  :tease:

6502099[/snapback]

 

 

personlig vill jeg anbefale PHP creater (ikke WYSIWYG på den da, så må kunne kode) og Adboe Photshop CS

6502381[/snapback]

 

 

Kan jeg bruke word da?  :w00t:  :tease:

6502099[/snapback]

PowerPoint fungerer også utmerket. Når du mestrer webdesign i word og PowerPoint kan du avansere til frontpage og etterhvert til animerte gif's, ting som følger etter musepekeren og kanskje også litt java-menyer.

6502400[/snapback]

 

Bare jeg som tok ironien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...