Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spill kræsjer grunnet RAM feil


Anbefalte innlegg

Dette problmet gjelder forholdsvis Titan Quest. Det er ikke snakk om en vanlig quit to Windows kræsj, det som skjer er at det dukker opp en blue screen med en feil om at det er noe gale med hw'er min. Jeg kan ikke tenke meg noe annet at det er RAM'en, siden at denne blue screenen aldri har forekommet når jeg hadde min gamle.

 

Jeg skjønner ikke hva som kan være feilen, jeg har satt alt på standard hastigheter på rammen, men likavell skjer det. Tilogmed når jeg lar bios automatisk styre hastigheten skjer det. Er det noen glupe hoder som har en ide om hva som kan være gale...?

 

Takker for svar :)

 

PS: Specs i profil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
.... det dukker opp en blue screen med en feil om at det er noe gale med hw'er min.

6492269[/snapback]

Blue screen inneholder en feilkode. Søk med denne på google og Microsoft å se hva de foreslår som årsak.

Hvis de antyder minnefeil kan du benytte UltimatbootCD som bl.a. inneholder minnetestprogram

Lenke til kommentar

Hmm, jaja. Eneste problem er at jeg ikke kan se hva som står i blue screen ettersom den er "kuttet opp", litt her og litt der, som om den blir vist i feil resulusjon.

 

Men prøver å stress teste rammen, se om den takler det. Hvis den gjør det, er jeg enda lenger ifra å finne noen feil ;)

Lenke til kommentar

Har ikke lagt til noe RAM, byttet RAM...

 

Gammel og ny.

 

EDIT: Satt og så igjennom erfaringene folk hadde hatt med rammen i prisguiden, og kom over dette:

 

-Ikke autokompitabel med Asus A8N-SLI Premium, men med litt tvikling i bios, yter dem helt perfekt til prisen.

 

Ikke det at jeg har A8N-SLI Premium, men jeg har tross alt et A8N kort. Så er det noen sjans for at det er noe jeg ikke har oppdaget som jeg burde har oppdaget..? Er det noe jeg bør stille på i bios kanskje? Eller jeg gjelder dette problemet bare for SLI Preminum?

Endret av Zyko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...