Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Konfig av Linksys WAP53G og WRE54G


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt range expander av type nevnt i tittel for forsterke trådløssignalet. Har litt problemer med konfigurering av denne. Problemet er at jeg ikke kommer inn på oppsettet til range expanderen. Dvs, jeg kommer inn på starten av oppsettet, men får beskjed om at den ikke får kontakt med RE. Får dette selv om jeg har funnet RE når jeg har søkt etter trådløse punkter.

 

Jeg får riktignok brukt den hvis jeg bruker autokonfigurasjonsknappen på RE, men den fungerer bare når nettet er usikret, og det er vel ingen god løsning.

Noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du kommer på nett ved bruk av autokonfigurasjonen, så tyder det på att WRE'n finner en router eller ett aksesspunkt å knytte seg opp mot. Har du imidlertid sjekket om det er ditt aksesspunt WRE'n er knyttet opp til, og ikke en nabos?

 

Du bør også sørge for att WAP'en din bruker siste europeiske firmware, samt siste programvare og firmware til WRE'n, når du får kontakt.

Lenke til kommentar

Ja, det er mitt ap den kobler seg til. Problemet er at jeg ikke kommer inn i oppsettet på WRE'en for å gjøre bl.a sikkerthetsinstillinger, noe som gjør at jeg må kjøre med usikret nettverk. Synes det er litt rart at pc'en finner WRE'en når den skal koble til nett via den, men ikke finner den når jeg kjører setup.

 

Ellers har jeg ikke prøvd med firmware oppgradering, men skal gjøre det.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

hm.. Begynner å bli en stund siden nå, så husker ikke helt om jeg bare brukte usikret nett så lenge jeg brukte range extenderen.. Tror nesten det.

 

Uansett fungerte denne løsningen veldig dårlig for meg. Ustabilt nett, høy ping, og dårlig signalforsterkning. Det endte med at jeg kjøpte et aksesspunkt til, og kjører to aksesspunkt i bridgemode. Knotet litt før jeg fikk det til å fungere, men nå er det oppe og meget stabilt, og bra signalkvalitet i hele huset. Så har du mulighet til å bytte wre'en i et nytt wap, så ville det vært mitt forslag..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...