Tore Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Når vi kom hjem fra ferie nå så dukket det opp en grønn stripe rett nedover hele LCD skjermen (19" Acer), 1-3pixler bred litt til venstre for center, loddrett... fryktelig irriterende...... Uansett.. Sjekket når jeg kjøpte skjermen, og det er nå 1år og 14dager (selvfølgelig) siden... Har jeg fortsatt rett på gratis rep/ny skjerm (-frakt seff)...? Hvordan skal jeg sende den tilbake? "Returner produktet innenfor garanti"..? Må vel kontakte webshop først også..? Aldri gjort dette før, og aldri når det har gått over 1 år...
TaZ Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 (endret) Søk om et returnummer på webshopen.. Når du har fått det gjør du som beskrevet og skriver på kontonummer og legger med kopi av frakten... Mulig skjermen skal sendes en 3.part da tar du kontakt med dem og får tilsendt en frakt lapp.. Så er det bare å vente på at den blir fixet eller ny skjerm... Det er minimum 2 års reklamasjon på skjermen.. Hvilken nettbutikk er det..? Endret 14. juli 2006 av taz
Tore Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 (endret) komplett. Vært kunde i mange år og aldri sendt noe på garanti før, så har ikke satt meg inn i det... Hvis det oppdages en feil eller mangel må forbrukeren innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget, eller burde oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Fristen for å reklamere er allikevel ikke kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen. Reklamasjon må senest skje to år etter at forbrukeren overtok tingen. er den som gjelder altså.... og jeg må bruke den "Retur av produkt (3 steg) "...? EDIT: der får jeg beskjed om å kontakte acer direkte....... *sukk* EDIT2: stripen... Endret 14. juli 2006 av Scorpioen84
flabben2k Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Så vidt jeg vet så har de fleste Norske webshopene avtale med INFOCARE når det gjelder rep av pcskjermer. Så når min gamle samsung 19`crt tok dagen for 1år siden så fikk jeg infocare til å reparere den.
Xell Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 Siden Komplett ikke har "direkte retur til produsent" avtale med Acer skal du returnere det til dem. Forklaring på alt dette finner du i Komplett sitt infosenter under "support og retur".
Tore Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 står jo vitterlig... Alle produkter Ved feil eller repararasjon på produkt fra Acer tar du kontakt med deres service partner. De vil hjelpe deg med alt av garanti service på ditt produkt. Acer Support og Service Du vil finne all info du trenger under denne linken.
TEE Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 EDIT: der får jeg beskjed om å kontakte acer direkte....... *sukk*6490470[/snapback] Nå kan faktisk ikke Komplett nekte deg å reklamere direkte til dem. Men det vil sannsynligvis gå raskere å kontakte Acer. Vet ikke helt hvordan de er på reklamasjoner.
General Musa Skrevet 14. juli 2006 Skrevet 14. juli 2006 hei, du har etter all sannsynlighet hele fem års reklamasjonsrett på denne skjermen. magnus (jeg gidder ikke finne noe link til hvorfor, men se litt på www.forburkerradet.no så finner du det..)
Samcki Skrevet 15. juli 2006 Skrevet 15. juli 2006 Så vidt jeg vet så har de fleste Norske webshopene avtale med INFOCARE når det gjelder rep av pcskjermer. Så når min gamle samsung 19`crt tok dagen for 1år siden så fikk jeg infocare til å reparere den. 6490548[/snapback] Heller produsentene som har avtaler. Når det gjelder denne saken ville jeg ha hørt med Acer direkte først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå