Gå til innhold

Clawhammer kjem ikkje på lenge enda.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det var jo AKKURAT det vi trengte å hørre no sant!

 

h**se AMD, de BØR få den feite ræva si i gir viss dei skal henge med intel, dem har den raskaste testa cp'en (xp2800+ med ddr400), men når trur du den kommer ut??!, jo akkurat etter jul, det er faktisk minst 3 mnd til, og da har de vel komt P4 3.0GHz og masse meir enn de..

dei har store problemer, heilt klart

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-18 15:10, skrev ridgea:

hei


et lite off-topic spørsmål:


kunnen noen bare gi meg et lite kort oversikt over de nye AMD-prosessorene?


hørt at de heter Barton, Sledgehammer og Clawhammer, men hva er forskjellen på dem? særlig mellom de to sistnevnte.


takk..



 

Barton er "modifisert" Athlon XP med 333MHz FSB og 512 KB cache.

 

ClawHammer er bygd på X86-64 (32 og 64 bit prosessering) bygd for vanlige maskiner. inntil 1mb cache.

 

SledgeHammer er samme som over men med over 1MB cache til server bruk.

Lenke til kommentar

Det smarteste amd kan gjøre nå er å få et godt fotfeste på serversiden. Skal man tjene noe på prosessorer i dag så er server tingen.

 

Når det gjelder hjemmepc'er så tror jeg ikke at det er så j**** viktig å oppgradere hver gang det kommer noe nytt (hver glad for det du har) det er jeg) :smile:

 

Sitter foresten med en Intel P4 1,7 på jobb og en AMD XP1900(1,6) hjemme, og når det gjelder å gjøre flere ting på en gang så er det P4'en som tar kveld først.(kjører win2000 SP3 på begge maskinene)

 

Intel kan stresse med å øke mhz på prosessorne, men amd (og Mac) har bevist at mhz er ikke alt her i verden. (det er tv og gamecube). :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...