Gå til innhold

Hva syntes du om Audioslave - "Revelations"


gsn

Anbefalte innlegg

RATM er dørgende kjedelig, Audioslave er et band med folk som har vokst opp.

Det er voksne som ofte har en tendens til å være kjedelige.

 

Yngre folk BRENNER for ting, yngre folk er idealister, yngre folk er sinte som faen på staten og er helt sykelig energiske ang. å få dette budksapet ut til folk.

 

Voksne er balanserte, tilpasset, rundet i kantene(deres særegne spisser er borte), "daffe", ikke så voldsomt engasjerte i meningne sine lenger, mindre sinte... generelt kjedelige.

6806359[/snapback]

Og så kommer det HELT an på om lytteren er voksen eller ikke...

Men sant nok, folk blir kjedelige når de blir eldre. De mister i alle fall humoren. Se bare på Michael Palins siste reiseprogram fra Himalaya. På langt nær så god humor som den han hadde på Jorda Rundt på 80 dager.

 

Uansett: Audioslaves første album synes jeg var bedre enn alt av RAGM.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147
RATM er dørgende kjedelig, Audioslave er et band med folk som har vokst opp.

Det er voksne som ofte har en tendens til å være kjedelige.

 

Yngre folk BRENNER for ting, yngre folk er idealister, yngre folk er sinte som faen på staten og er helt sykelig energiske ang. å få dette budksapet ut til folk.

 

Voksne er balanserte, tilpasset, rundet i kantene(deres særegne spisser er borte), "daffe", ikke så voldsomt engasjerte i meningne sine lenger, mindre sinte... generelt kjedelige.

6806359[/snapback]

Og så kommer det HELT an på om lytteren er voksen eller ikke...

Men sant nok, folk blir kjedelige når de blir eldre. De mister i alle fall humoren. Se bare på Michael Palins siste reiseprogram fra Himalaya. På langt nær så god humor som den han hadde på Jorda Rundt på 80 dager.

 

Uansett: Audioslaves første album synes jeg var bedre enn alt av RAGM.

6812406[/snapback]

 

Ikke generaliser ... Hørt om Iggy Pop, Lou Reed, Nick Cave, Tom Waits, Neil Young, og Roger Waters for å ta noen "gretne gamle gubber". At ungdom brenner med en egen intesitet, og "voksne" med en annen type bluss, betyr ikke at de slutter å være interessante.

Lenke til kommentar

Håhå, så rock handlet aldri om opprør? :p

 

Forøvrig så skrev jeg spesifikt at det gjaldt dette tilfellet.

 

Audioslave's debut vil jeg faktisk si at er sterkere enn noen RATM-plater(gidder ikke å inn i detaljer). Men sterkere enn debuten til RATM? Aldri verden. Den er virkelig noe for seg selv.

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Rock kan handle om opprør, men det er ikke utelukkende. Og det er ikke akkurat mangel på dyptliggende budskap på nyere album av band som Pink Floyd, Rolling Stones, Rush, U2 osv.

 

Nok om det. Hva som er best av debuten til Rage Aagainst the Machine og Audioslave er en smakssak. Audioslave var også noe for seg selv, men de har brukt seg selv opp nå.

 

Jeg har hørt debuten til RATM et utall ganger. Den er spilt om igjen og om igjen på en ungdomsklubb jeg vanket på i 4-5 år. Og de sangene blir ekstremt fort oppbrukt. Man blir rett og slett drittlei dem, og et godt album kan man ikke bli drittlei. Ergo, debuten deres er ikke god.

Lenke til kommentar
Rock kan handle om opprør, men det er ikke utelukkende. Og det er ikke akkurat mangel på dyptliggende budskap på nyere album av band som Pink Floyd, Rolling Stones, Rush, U2 osv.

Opprører og dyptliggende budskap trenger absolutt på ingen måte være motsetninger!

 

Jeg kan jo dra paralell mellom Pink Floyd-sangen Money's budskap og det RATM har i mange av sangene sine. Synes de virker minst(om ikke mye mer) dypere enn Audioslave, rent lyrisk, sett.

 

Nok om det. Hva som er best av debuten til Rage Aagainst the Machine og Audioslave er en smakssak.

Naturligvis, jeg bare skriker ut min smak. :p

 

Jeg har hørt debuten til RATM et utall ganger. Den er spilt om igjen og om igjen på en ungdomsklubb jeg vanket på i 4-5 år. Og de sangene blir ekstremt fort oppbrukt. Man blir rett og slett drittlei dem, og et godt album kan man ikke bli drittlei. Ergo, debuten deres er ikke god.

Jeg er litt lei dem, men går forsatt tilbake til dem her og der.

 

Har forøvrig aldri noen gang hatt et albumb jeg kan høre konstant knallmye på LENGE uten å bli lei det. Man kan bli lei det aller aller meste.

 

(Nå er jeg ikke sånn "lei for godt", men tar dem jo frem igjen etterhvert.)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Håhå, så rock handlet aldri om opprør? :p

 

Forøvrig så skrev jeg spesifikt at det gjaldt dette tilfellet.

 

Audioslave's debut vil jeg faktisk si at er sterkere enn noen RATM-plater(gidder ikke å inn i detaljer). Men sterkere enn debuten til RATM? Aldri verden. Den er virkelig noe for seg selv.

6814362[/snapback]

 

Musikalsk synes jeg Audioslaves debut var sterkere enn RATM. Når RATMs debut likevel står som en påle, tror jeg det fordi den kom på en tid med mye opprør (Los Angeles). Dermed fikk den en dimensjon av politisk manifest.

Lenke til kommentar

Hmph, der var endelig platen kjøpt.

 

Starter den, og hører den relativt tøffe introen på Revelations, og tenker, hm, kanskje denne kan nærme seg eneren? Men sangen blir for poppa for meg, toeren husker jeg ikke en gang, hører på treern nå. Oh, her var det noe som faktisk minte litt om RATM på gitaren, og jaggumeg begynner ikke morello å "scratche" med gitaren, ganske stilig, men pent? Nei. Sangen her er også litt vel rolig, men den har sine elementer.

 

Sang nummer fire begynner med en ganske rolig synging, før den plutselig høres falskt ut i noen sekunder. Etter ett minutt er den dørgende kjedelig. Skuffendes.

 

Nummer fem, originalf ire, som har fått en del skjeft her, overrasker meg, med ett helt nytt lydbilde fra tidligere auioslave album. Mer rlig, heftigere bass og trommer, og mindre gitar. Litt kjedelig med tanke på hvor konge morello er, men nesten litt deilig- Men plutselig kommer en svert svak solo fra Morelloca halveis, som stinker.Fornøyd med alt annet enn morello på den sangen, en sterk firer.

Nummer 56, broken city, er ganske kjedelig, men følger de samme "reglene" fra Original Fire, mindre gitarsoloer, mer trommer og bass. men den er kjedelig.

Terningkast:

1. Revelations: 2

2. One and the Same ?

3. Sound of a Gun: 4

4. Untill We Fall: 3

5: Original Fire: 4+

6: Broken City: 3.

 

Alt for denne gang, skal få hørt resten i løpet av dagen, men hittil er jeg skuffet.

6_

Lenke til kommentar

Hva skjer med Broken city og Somedays? Disse sangene Var bare irriterende å høre ferdig... Blir monotont som bare det, og vedder på at cornell som skriker somedaaaaaaaaays kommer til å til å forbitre drømmene mine en god stund fremover:P

Det er noen helt greie sanger på albumet, men blir generelt tamt, monotont og kjedelig...

Skuffet over Tom Morelli, som var KONGE i Rage!

Lenke til kommentar

Etter en del gjennomhøringer har jeg stort sett kommet frem til dette: Revelations, One and the same, Sound of a gun og Original fire er helt kurant høring, men ikke noe eksepsjonelt.

 

Broken city og somedays er regelrett grusomme.

 

Shape of things to come (beste imo) og Wide awake er de to beste sangene på albumet.

 

Moth hadde enormt potensial, men, det virker som resten av albumet så halvferdig, det er to vers, så kommer refrenget 5-6 ganger på slutten..

 

Og til neitakk: Beklager mine grusomme formuleringer, jeg håper virkelig du kan tilgi mine manglende norsk kunnskaper.. over tid..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Helt greit album, men som desverre blir alt for fort kjedelig. Mye er liksom bra, men imo så ødelegger Chris Cornells stemme en god del. Tom Morello er som vanlig genial og "redder" plata for min del.

 

Beste sanger: Revelations, Sound of a Gun og Jewel of the Summertime.

 

Starten på Sound of a Gun har forresten veldig høy RATM-faktor, noe som gjør den bra.

 

Original Fire er:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HELT JÆVLIG! NOE SÅ SYKT DÅRLIG! :thumbdown:
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...