Gå til innhold

Dine erfaringer med Windows på MAC


Green

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Eg har med stor interesse lest om Boot Camp for MAC. For meg begynner no MAC å bli interessant, men eg er heilt avhengig av at Windows XP og den sine programmer fungerer like bra (og evt. betre :D) som på PC.

 

Kva er dine erfaringer med windows på MAC? Spesielle programmer som ikkje fungerer? Nokon som har prøvd å bruke Windows på MAC til musikk? Fungerer ASIO-drivere, etc. Generelt alt av info er av interesse.

 

Kom med din rapport!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker selv Bootcamp, selv om jeg bruker Windows XP minimalt. Er ikke så interessant når man har Mac OS X som hoved OS. Men, alt funker helt knall. Er som å bruke en vanlig PC med like specs. :) Har testet FL Studio og Cubase. Latency-problemer er det lite av og alt fungerer slik det skal. Lydkortet er ikke for meg særlig kjent, men det presterer godt. På linje med M-Audio kortet jeg hadde i min nå pensjonerte (og solgte) PC.

 

EDIT: Skulle ikke lydkortet fungere til forventningene dine er det bare å kjøpe et ekstern USB/Firewire kort. Pass bare på at det er både PC og Mac kompatibelt så du får brukt det i begge OS. Med andre ord, styr unna Creative (noe man forøvrig burde gjøre uansett hvis man liker å drive med musikk). :)

Endret av Lord Swag
Lenke til kommentar
Bruker selv Bootcamp, selv om jeg bruker Windows XP minimalt. Er ikke så interessant når man har Mac OS X som hoved OS. Men, alt funker helt knall. Er som å bruke en vanlig PC med like specs. :) Har testet FL Studio og Cubase. Latency-problemer er det lite av og alt fungerer slik det skal. Lydkortet er ikke for meg særlig kjent, men det presterer godt. På linje med M-Audio kortet jeg hadde i min nå pensjonerte (og solgte) PC.

 

EDIT: Skulle ikke lydkortet fungere til forventningene dine er det bare å kjøpe et ekstern USB/Firewire kort. Pass bare på at det er både PC og Mac kompatibelt så du får brukt det i begge OS. Med andre ord, styr unna Creative (noe man forøvrig burde gjøre uansett hvis man liker å drive med musikk). :)

6497476[/snapback]

 

Kult! :cool:

 

No tenkte eg ikkje så mykje på det interne lydkortet. Har eksternelydkort som eg kunne tenkje meg å bruke. (firewire). Har du prøvd Cubase med ASIO?

 

Så ein merker ikkje noko forskjell ytelsesmessig kontra ein vanleg PC? Ville jo nemleg trudd at det skulle gå litt seinare sidan BIOS er software-basert. Eller tar eg feil her?

 

Mvh.

 

Green

Lenke til kommentar

Har ikke fått brukt Cubase med ASIO enda. Foretrekker Logic til den type ting.

Jeg merker ikke noe forskjell ytelsesmessig, men om det finnes noen forskjell tror jeg dette kun synes på evt. benchmarks. Jeg har ikke sjekket nok rundt dette til å gi deg et godt svar, men litt googling vil sikkert gi deg noen svar. Ellers spiller jeg HL2 og Pro Evolution Soccer 5 helt problemfritt, akkurat som på min tidligere PC. :)

Lenke til kommentar
Må ikke ha 2GB, men litt ekstra minne å gå på er alltid en fordel. :)

6497635[/snapback]

 

Jepp, minne gjer sikkert susen, men det blir vel på samme måte som ein PC. MAC trenger vel ikkje meir minne for å køyre windows enn ein PC?

 

Mvh.

 

Green

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...