Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

mangler eg harddisk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bestilte ein ferdig bygd pc, frå komplett! skal instalere xp, men da kjem det fram: finner ikkje harddisk stasjon.. den tipser meg om at eg kanskje må instalere noen program, eller at eg skal kontrolere at alle strømkabler er skikkelig i!

6485157[/snapback]

 

 

Det er viktig at du blir kjent med hardware som Pc'en inneholder og at du leser brukermanual til hovedkort.

Bios instillnger, kontrollere på kortet og mye annet vil være nødvendig for at din windows installasjon blir vellyket.

 

Det er viktig at du før win-setup finne ut hvor disken din er tilkoplet, hviken type av disk du har osv videre.

Lenke til kommentar
bestilte ein ferdig bygd pc, frå komplett! skal instalere xp, men da kjem det fram: finner ikkje harddisk stasjon.. den tipser meg om at eg kanskje må instalere noen program, eller at eg skal kontrolere at alle strømkabler er skikkelig i!

6485157[/snapback]

 

 

Det er viktig at du blir kjent med hardware som Pc'en inneholder og at du leser brukermanual til hovedkort.

Bios instillnger, kontrollere på kortet og mye annet vil være nødvendig for at din windows installasjon blir vellyket.

 

Det er viktig at du før win-setup finne ut hvor disken din er tilkoplet, hviken type av disk du har osv videre.

6485244[/snapback]

 

riktig! går ut i fra att det sitter en s-ata disk der. gå inn i bios og sjekk om s-ata støtte er aktivert. det følger antagligvis med en diskett med s-ata drivere. sett inn denne og trykk f6 da du får beskjed under installasjonen av windows. men du kan prøve med bare bios instillingen først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...