wil Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 (endret) Hei. Har nettopp formatert og Reinstallert Windows 2000 og Windows XP på maskina mi nå. Etter mye om og men gikk det. Så tar jeg å installerer alt av drivere og sånne ting. Det går helt greit, jeg installerer også Silicom Drivern som fulgte med Drivercd`en min. Den gikk inn så det sang etter. Så jeg restarter og venter spent på at de 2 siste diskene mine skal bli funnet, men nei. Det blir de ikke. Går inni Silicom programmet i Windows og jeg har en følelse av at det skal være oppført en kontroller på den lista, men det er ingen kontrollere som er oppført der, på lista. Satt å tenkte litt frem og tilbake, og prøvde litt, men nei. Gikk inni Bios og endra litt. Begge diskene på raidkontrolleren blir funnet når maskina starter opp. Først kommer MSI skjermen opp også kommer diskene på Silicom Kontrolleren deretter, men når jeg går inni Windows, så blir ikke diskene funnet. Satt å tenkte litt frem og tilbake om jeg virkelig MÅ installere Controlleren og sette inn disketten før jeg installerer Windows? Må jeg eventuelt gjøre noen endringer i Bios? Håper noen har svar her. Jeg er litt frustrert for nå har jeg 500 GB jeg ikke får brukt Hovedkortet det er snakk om der: MSI K8N Diamond (IKKE PLUS) Noen som vet hva jeg kan gjøre for å løse problemet? Vennelig hilsen. wil. Endret 13. juli 2006 av wil
L O G I M A N Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 er diskene formatert eller viser ikke win dem i w\vanlig utforsker? Se under administrative verktøy->datamaskinbehandling->diskbehandling om de finnes der.
wil Skrevet 13. juli 2006 Forfatter Skrevet 13. juli 2006 Hehe. har ikke fått gjort noe med dem enda faktisk. Fordi at de er som sagt kobla til raidkontrolleren. De er ikke partisjonert nei. De vises bare i Bios og når jeg starter maskina, men når jeg går inni Windows for å se, så finnes de ikke der. Åja, har selvfølgelig vært inni Disk management, men de finnes ikke der heller serru.
wil Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Skrevet 14. juli 2006 Har har jeg sett litt på forskjellige ting igjen. Og endelig, etter mye om og men og frem og tilbake. så har jeg endelig fått til å få de siste diskene opp i Windows også. Riktignok bare i Win2k enda, men WinXP skal jeg se på nå. Endelig har jeg fått det til. MSI Sine drivere fungerte ikke, så jeg måtte gå inn på Silicon sine hjemmesider istede å laste ned drivere der. Da fungerte det. Jippi. I Device Manager står de siste diskene oppført SCSI disker, men det har ikke noe å si. 1.7 TB Jippi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå