Gå til innhold

DFI lanserer AM2-kort!


Quintero

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det bare å vente på et heftig entusiast hovedkort for Conroe!

6478280[/snapback]

Det kommer nok, det også.

 

Nå er det forøvrig bekreftet at AM2-sokkelen er fremoverkompatibel med AM3-prosessorene. Dvs at det vil komme fremtidige prosessorer med støtte for både DDR2 og DDR3, som vil kunne benyttes på dagens AM2-kort i kombinasjon med DDR2-minne. Det gjør AM2 litt mer interessant i mine øyne, selv om hovedkortene naturligvis vil utvikle seg litt i tiden frem mot AM3.

 

Tror du/dere at dette kortet vil slå Asus sine AM2 hovedkort, eller være like bra?

Vet du når det vil komme ut i Norge?

Vil PC8000 RAM fungere på dette?

6478187[/snapback]

Jeg tror nok at DFI vil være det beste valget for entusiaster. De benytter gode komponenter (som kondensatorer og spenningsregulatorer), og har veldig gode BIOSer. Burde jo være nok spenning å hente, og finessene er jo heller ikke noe å si på.

 

Vil også tro dette kommer til Norge ganske snart, uten at jeg vet noe sikkert.

 

Minnekontrolleren er jo på prosessoren, og RAM med høy offisiell hastighet vil jo kunne operere på en hvilken som helst lavere klokkefrekvens. I de fleste tilfeller vil det nok være minnet i seg selv som sier stopp, når man overklokker.

 

 

Forøvrig har jeg ett ankepunkt når det gjelder layouten. Jeg mener absolutt at de burde ha ofret den ene "gamle" PCI-sloten, flyttet PCIe-slotene ett hakk ned, og lagt til en PCIe 1x-slot over den øverste grafikksloten. Det er positivt at det er stor avstand mellom grafikkslotene, men de to PCIe-slotene imellom der vil neppe kunne brukes når man kjører i SLI.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Synes nå at de kunne valgt en helt passiv løsning. Hater sånne små vifter som driver og uler!

6485691[/snapback]

Chipsettviften på mitt nForce4-kort har jeg koblet ut. Den fungerer helt ok som kjøleribbe, og jeg bruker en uhørlig 120mm vifte (festet med ståltråd) til å kjøle chipsett og grafikkort :)
Lenke til kommentar
oysfaerg

 

kikker i din signatur...stemmer det at du har en AMD Athlon64 X2 3800+ @ 2.8GHz, er det mulig å få 2.8GHz ut av den?

6485548[/snapback]

 

Hallå.

 

Javisst er det mulig. Den gjør 2.8 stabilt på luft, er OCCT-stabil i 12 timer på 3GHz @ enda mer luft og gjør 3.1 på litt andre typer kjølinger.

 

 

xmir: DFI's hovedkort er ikke ment for menigmann, det går også klart frem av prisen og spesifikasjonene. Derfor er det heller ingen problem om det er en chipsetvifte på dette hovedkortet - alt for å fremme stabilitet.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei alle sammen.

 

Vurderer sterkt å kjøpe DFI Lanparty UT nF590SLI-M2R/G etter at mitt gammle nF4 SLI-DR ble tatt av lynet for en stund siden:P

 

Jeg er litt ute av denne hardware verden så jeg må spørre etter et par småting:

-Støtter det PC8800?

-Holder det med 450W PSU?

-Er AMD 64 x2 5000+ verdt pengene?

Lenke til kommentar
Jeg er litt ute av denne hardware verden så jeg må spørre etter et par småting:

-Støtter det PC8800?

-Holder det med 450W PSU?

-Er AMD 64 x2 5000+ verdt pengene?

7798726[/snapback]

1. Å kjøre minne på PC8800 vil alltid innebære overklokking i forhold til hva dagens minnekontrollere har offisiell støtte for. Men så lenge minnet klarer det tror jeg ikke begrensningen vil ligge i kontrolleren eller hovedkortet.

 

2. Det avhenger ikke av hovedkortet, men kommer veldig an på hvilket skjermkort du har, og hvor mye ekstra finesser du har i maskinen. Flere harddisker, dualcore, kraftig skjermkort, evt SLI, osv. Man kan komme et godt stykke med 450 W, så lenge det er "gode watt", og maskinen ikke er spekket med strømslukende utstyr.

 

3. Personlig mener jeg ikke det. Allerede på 3800 X2 får man 10x multiplikator, som burde være nok til å makse ut prosessoren på et godt overklokkingskort. Det er vel først og fremst i lavpris-segmentet at AMD er noenlunde konkurransedyktige i øyeblikket. Hvis du planlegger å gå opp i pris anbefaler jeg heller Core2, spesielt mtp at du uansett må kjøpe nytt HK.

Endret av Quintero
Lenke til kommentar
Hei alle sammen.

 

Vurderer sterkt å kjøpe DFI Lanparty UT nF590SLI-M2R/G etter at mitt gammle nF4 SLI-DR ble tatt av lynet for en stund siden:P

 

Jeg er litt ute av denne hardware verden så jeg må spørre etter et par småting:

-Støtter det PC8800?

-Holder det med 450W PSU?

-Er AMD 64 x2 5000+ verdt pengene?

7798726[/snapback]

Jeg vil ikke anbefale deg det hovedkortet om du skal klokke. Sitter med det hovedkortet selv, og min maks HTT er på 280, og det er ingenting i forhold til Asus for eksemper som klarer lett 350. Jeg har lest gjennom alle tester av det hovedkortet på forskjellige forum, og de fleste ikke fikk HTT over 300, kun noen som fikk den opp i 370. Jeg kan ikke kjøpe CPUer som har multi på 9x eller 10x fordi jeg klarer ikke å klokke CPUen maks. Derfor har jeg nå en Opteron med multiplier på 13x. Hovedkortet ser tøft ut da, og kanskje DFI kommer ut med ny BIOS for å fikse problemmet (håper), men er mange som tviler på det og sier at det er "chipset issue".

Endret av prostoman
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

...sitter bare venter på dette kortet jeg nå... :sleep:

 

Alt annet har jeg, ny X2 4600, 8800GTS, Hiper 530 power og en helvetes svær Zalman CPNS9700 kjøler :thumbs: . Nytt OCZ pc8000 minne er klart fra Netshop, de venter bare på det forbanna HK. ARRRGHhh, det er irriterende og sitte se på det utstyret bare ligge der :wallbash:

 

I mellomtiden har jeg bestillt et minatyrhelikopter og maurtue til og lette på "kjedsomheten"...^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...