Gå til innhold

Hva faen er igrunnen barebones? hjelp!


Anbefalte innlegg

Drev og kikket og kom over denne Hva er dette for noen kule småsaker? den ser foresten rævkul ut og jeg trenger ny PC.

 

Men når jeg ser på hva som passer kom jeg over denne prosessoren og der står det; Produkttype: Prosessor (mobil) ?

 

Er dette mobil prosessor eller er det bare størrelsen som har noe og si?

Er dette fortsatt en 2.13 GHz prosessor sammenlignet med en annen 2.13 GHz prosessor?

 

Er det innebygde hovedkort i disse greiene her siden jeg ikke finner hovedkort under tilbehør?

 

Og er det noe mer jeg bør vite om barebones? og om dette er en "vanlig" pc, er det et godt valg da? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den bruker en Pentium M CPU som egentlig er beregnet på bærbare, men som også egner seg godt i små SFF (Small Form Factor) PCer fordi de utvikler lite varme.

 

Pentium M på 2,13Ghz kan ikke direkte sammenlignes med Pentium 4 2,13Ghz nei. Den er nok nærmere Pentium 4 3,0Ghz på ytelsen.

 

Hovedkort er integrert ja, det samme med grafikkortet i de fleste tilfellene.

 

I teorien trenger du bare Harddisk, CPU, RAM og CD/DVD spiller for å få en komplett fungerende maskin i tillegg til det kabinettet.

 

Det er ett godt valg for dem av oss som ikke krever topp grafikkytelse, som har ei kjerring som ikke liker PCer i stua (den er liten og har pen design, WAF verdien er mye høyere (Wife Acceptance Factor) enn en normal PC.

 

De er normalt ikke en god ide om du skal ha det råeste av det råe av spillemaskiner, ettersom det ikke alltid er plass til heftige Grafikkort i dem uten modifikasjoner.

Lenke til kommentar

takk for godt svar.

Hmm, kanskje jeg skal bestille meg ny PC da.

Jeg har allerede en konsoll jeg bruker til spilling, og det skjer desverre veldig sjeldent det også. Så jeg trenger stort sett bare en ny PC, og en snasen look hadde vell heller ikke vert så dumt.

 

WAF. haha, fikk meg en god latter nå :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...