Gå til innhold

Logitech MX700, mine erfaringer etter 25 minutter med musa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

bare prøv et annet spill da vettu. så kanskje det ordner seg. :smile: men som sagt. vet ikke Hvordan det er med andre logitech mus. jeg bare vet at denne her var ypperlig til det.. hva slags operativsystem kjører du? det er ikke sikkert det har noe å si.. men denne musa virker hvertfall flott både på 2000 og xp. (skulle bare mangle. :smile:

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-16 23:40, skrev letmein:

frank_jarle: jeg har hørt at for å bruke tommelknappen i spill, så må du binde den med mouseware tingen til ctrl, det er vist den eneste knappen som fungerer i spill.

Takker, det viste jeg faktisk ikke, skal tenke på det i ettertid :smile:

Frankey

Kr.sand

• 2 uker senere...
Skrevet

Bare for å nevne det, "hakkingen" når du skroller og musehjul-knappen som ikke funker i spill kan du fjerne på en enkel måte. Det er et lite program som kjøres i bakgrunnen som lager kluss. Dette programmet blir lagt inn sammen med driverne til logitech. Det heter EM_EXEC, og du kan finne dette ved å trykke ctrl alt delete. For å fjerne problemet, må du slette programmet fra disken, eller disable autostart av det. For å slette det, bare søk på filnavnet og du vil finne det i logitech-mappa. Slett det eller skift navn på fila. For å bare disable autostart(som jeg gjør), gå til msconfig(start->run->msconfig), gå til startup(til høyre) og finn EM_EXEC. Trykk vekk krysset. Restart. Eneste problemet med dette, er at du ikke kan programmere knappene på samme måte som før. På min dual optical er fjerdeknappen "backspace", men jeg kan ikke skifte på det før jeg starter EM_EXEC igjen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det mulig å bruke musen med vanlige batterier, som en nødløsning?

Må strømforsyningen være tilkoplet ved bruk?

EDIT: Fant akkurat ut at det var fullt mulig la være å kople til strømforsyningen. Det er vel kun behov for den til lading av musen.

MSI K7T Turbo, AMD AthlonXP 1800, 512MB TwinMos SDRam, Gainward Ti4200 Ultra, 3xWD1200BB

I&S EYE916sc

IBM Thinkpad T30

[ endret av Orjanp den 2002-11-10 11:05 ]

Skrevet

Quote:

Den 2002-11-10 10:56, skrev Orjanp:

Er det mulig å bruke musen med vanlige batterier, som en nødløsning?

Må strømforsyningen være tilkoplet ved bruk?

EDIT: Fant akkurat ut at det var fullt mulig la være å kople til strømforsyningen. Det er vel kun behov for den til lading av musen.

Ja, det er fullt mulig å bruke vanlige AA batterier, og som du selv skriver, strømforsyningen er kun nødvendig når man skal lade de oppladbare batteriene.

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-16 22:38, skrev PantZman:

Hva er forskjell mellom

MX700 Cordless Optical Mouse

og

MX500 Optical Mouse

bortsett fra at førstnevnte er trådløs?

Det er vel ikke noe mer enn det!

Mvh,

Stian

ps. Mx700 noen uker så er den min :grin:

Skrevet

Jeg hadde også tenkt på å kjøpe en mx700, men etter å ha prøvd den så måtte jeg bare forkaste den ideen..

Det spiller stor rolle hva slags mus man har hatt før: mx700 var merkbart "mer hakkete" enn den gamle Razer2000 musa, men merkbart "mindre hakkete" enn "Cordless Mouseman Optical"

Hadde nå tenkt å skaffe en MS Explorer 3.0 istedet (da denne visstnok skal ha 1500dpi) men fikk veldig bange anelser når noen her påstod at mx700 var BEDRE!?

Kanskje jeg skal vente på explorer 4.0 eller mx1700 :grin:

Skrevet

nå har jo jeg hatt mx700 en liten stund.. og for å si det sånn. jeg har kun et minus.. og det er at høyre museknapp virker litt "lett i avtrekkeren".. men jeg vet ikke om det bare er min eller om det er en jevn over "produksjonsfeil". men uansett så er jeg strålende fornøyd med musa.. og batterikapasiteten som jeg var mest redd for har ikke skuffa enda. enda ikke gått tom for strøm..

• 2 uker senere...
Skrevet

scrollen funker fint som fy her.. men jeg kjører ikke med mouseware eller hva nå den møkka kalles.. fjern softwaren og legg inn gjennom usb så bør det virke...

Skrevet

Har hatt MX500 i snart 3uker nå, men savner virkelig Wingman Gaming størrelsen på musa.

Jeg mener at en mus skal du kunne styre ved å ha håndbaken i bordet og la fingrene styre musa. Det går på MX500, men den kulen gjør at håndleddet mitt får en ganske sterk knekk. På Wingman så hadde jeg aldri noen som helst aning vondt i håndleddet, mens MX 500 stresser hånden min mye mere. Tror det ultimate hadde vært å ta ut optiken fra MX500 musa og satt den i Wingman saken.

Angående presisjon, så prøv å styr ett krone stykke med fingrene og håndbaken i bordet i motsettning til å styre det kun med håndbaken.

[ Denne Melding var redigert av: zup på 2002-11-27 17:36 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...