Gå til innhold

TES: sinnsyk lagging inni tårnene i oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

kjører oblivin på dette sysemet

Abit IS-7 hovedkort

pentium 4 2,8

4* corsair Value S 512mb pc3200 ram

Sapphire Radeon X800GTO 256mB

men jeg har sinnsyke problemer når jeg er inni tårnene på oblivion planet. lagger sinnsykt ligger på 5-7 fps. er bare når jeg er inni rommene som har den lys strålen i midten. det lagger ikke når jeg er på toppen og skal ta ut sigil stone. selv om den lysstrålen er her også.

ellers så ligger jeg på rundt 35 fps både inne og ute...

EDIT: har prøvd alle mulige innstillinger men uansett hva jeg gjør så har det ingen virkning på fps'en er bare grafikken som blir dårligere uten at jeg ser noen endringer i fps. så jeg kjører alt på defualt. slått av v,sync og antialising. hjelper heller ikke å skru ned oppløsningen. lcd skjermen min er låst til 1028*1024 så blir bare dårlig bilde uansett.

tror kanskje det er er prossesor som sliter. men vet ikke. nen som kan hjepe meg med dette problemet?? har lyst til å stenge flere porter men med den lagginga inni tårnene så blir hele spillopplevelsen borte :(

bare å spørre om dere trenger mer info om systemet.

BTW mitt inlegg nr 1000 :D

Endret av oddis89
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

når jeg står ved oblivion gatene så lagger det ikke. det er inni rommene med den lysstrålen i midten inni tårnene på oblivoin planet som det lagger noe sinnsykt. mem er jo vert et forsøk da.

skulle jo tru at pc'en min skulle klare oblivion uten å lagge når jeg mangler 200ghz på cpu før jeg møter alle reccomended kravene.

men det er vel kanskje cpu'en min som sliter sykt for jeg merker ikke stor forskjell i ytelse om jeg setter alt på lav eller alt på ultra high.

Endret av oddis89
Skrevet (endret)

kan godt hende men alikevel så skulle det jo være kraftig nok til å dra oblivion greit nok... far cry går jo helt uten problemer med full grafikk.... doom 3 går jo på full grafikk. ihvertfall så lang man kommer på 30min... turte ikke å spille mer :p hehe.

EDIT: kanske jeg skal prøve å putte inn mitt gamle Geforce FX5600 å se om det har samme problemene.

Endret av oddis89
Skrevet
EDIT: kanske jeg skal prøve å putte inn mitt gamle Geforce FX5600 å se om det har samme problemene.

6473290[/snapback]

Tror nok ikke det hjelper å sette inn svakere hardvare akkurat

Skrevet

nei men tenkte at det var kompbilitets problemer... driver kanskje(har de nyeste innstalert)

men vi får se om jeg finner problemet etter hvert. prøvede å klokke cpu litt 2810@3006,2mhz det ble litt bedre men trur ikke det var det som var problemet. er heller ikke spyware adware elns for jeg hadde samme problemet både før og etter jeg byttet harddisk.

Skrevet

Tror nok det er skjermkortet som sliter. Jeg sitter selv med et X850XT PE og en 3.8GHz Pentium 4, og FPS'en detter ned til rundt 13-15fps når jeg er inne i tårnene hvor den lysstrålen befinner seg.

Skrevet

ok trudde x800gto skulle klare seg i hvertfall bra nok til å ungå lagging. må vel klokke litt da :p....

google litt etter modder som tar vekk eller endre den strålen kanskje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...