Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom og Linksys WRT54G oppett


Anbefalte innlegg

Hei, har en Linksys trådløs router som skal settes opp med en Bluecom ADSL tilkobling.

 

Noen som har noe erfaring med dette? Når jeg følger wizzarden får jeg ikke kontakt med internett i det heletatt.

 

Når jeg disablet DHCP på routeren og plugget begge CAT kablene (1 fra modemet, 1 fra PC'en) i routerport 1 og 2 så fikk jeg det sånn halveis til å fungere.

 

Klarte aldri mer å komme inn på routeren igjen eneste.

Så ut som IP addressen til routeren hadde forandret seg fra 192.168.1.1 til noe ukjent.. :)

 

Er det denne metoden jeg må bruke, eller har andre bluecom brukere brukt WAN inngangen på routeren for å sette det opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg plugger kabelen fra modemet i WAN porten får jeg ikke det til å fungere :(

 

Når jeg kun bruker "switch" delen av routeren fungerer det sånn halvveis, men nå kommer jeg ikke inn på routeren en gang (192.168.1.1 er tydligvis ikke ip'en til routeren lenger)

Lenke til kommentar
Gjest Sletet+adslkfjv

logg inn på den routern din og så skifter du ip adressen på den så den ikke heter 192.168.1.1 skift heller til noe som f.eks 192.168.2.1 osv.. så du skifter x ut: 192.168.x.1

hvis du ikke får til å logge inn på router så tar du ut kabeln du har i wan port og prøver igjen.

Lenke til kommentar
logg inn på den routern din og så skifter du ip adressen på den så den ikke heter 192.168.1.1 skift heller til noe som f.eks 192.168.2.1 osv.. så du skifter x ut: 192.168.x.1

hvis du ikke får til å logge inn på router så tar du ut kabeln du har i wan port og prøver igjen.

6482803[/snapback]

 

Og hva er poenget med det?

Lenke til kommentar

Vel, jeg har resatt routeren ett par ganger og da får jeg jo selvsagt tilgang på 192.168.1.1.

Problemet mitt er jo at jeg ikke får routeren til å virke med internett kabelen i wan porten!

 

Jeg får derimot det til å virke hvis jeg disabler dhcp og bruker swith delen av routeren, altså port 1-4.

Problemet nå er at jeg ikke får den trådløse delen opp å kjøre og må komme meg inn på routeren å prøve litt annen kryptering eller noe slik, men finner ikke ip'en til routeren slik at jeg kan logge meg inn...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...