Gå til innhold

Hva er akseptabel reperasjonstid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer d.. Å I førlge en Nokia representant, så vil det heller ikke skje med d første, heller.. :(

Personlig, så er jeg bare glad for at SE har det, da.. ja.. Jeg holder meg til demmers modeler for tiden. :cool: (Tenker da på min nye SE K800i..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg jobbar i butikk, og vanligvis bruker vårt eksterne serviceverksted ca 2 veker på en service/reperasjon av tlf. I veldig få tilfeller tar det over 3 veker. Da er det spesielle tilfeller som gjelder, noe som oftest resulterer i en ny tlf til kunden.

Vi har som policy at vi da leverer ut lånetlf til kunde (Nokia 1101). Vi har rundt 30-50 telefoner inne til service til en kvar tid.

Skrevet
Eg jobbar i butikk, og vanligvis bruker vårt eksterne serviceverksted ca 2 veker på en service/reperasjon av tlf. I veldig få tilfeller tar det over 3 veker. Da er det spesielle tilfeller som gjelder, noe som oftest resulterer i en ny tlf til kunden.

Vi har som policy at vi da leverer ut lånetlf til kunde (Nokia 1101). Vi har rundt 30-50 telefoner inne til service til en kvar tid.

6487429[/snapback]

En reperasjon tar fort en ekstra uke, hvis verkstedet mangler en del, (som må bestilles.) blir sent til et eksternt/annet verksted, (Ved vanskelige tilfeller) eller ved ferie avvikling som nå.. :cool:

Kunden har krav på en låne TLF, hvis reperasjonen tar, eller er forventet til å ta over 7 dager.. Så det er en bra policy.. ;)

Skrevet
Min erfaring fra å jobbe i bransjen er at Nokia er ekstremt lite kundevennlige. Det skjedde f.eks. ting som at vi måtte krangle med dem fordi de rett og slett nektet å godta norsk reklamasjonslov og henviste til at de hadde ett års garanti og ferdig med det.

Men uansett, det jeg skulle kommentere var at reklamasjonsloven sier noe sånt som "urimelig lang tid," og hvis jeg husker rett er det vel vanlig praksis i bransjen å anse 4 uker (eller en måned) som taket.

Som det ble sagt tidligere er det ferieavvikling, så forklaringen ligger nok der. Utover det ville jeg tatt en prat med verkstedet.

Og hvis du har lyst på gode råd ville jeg ringt forbrukerrådet istedetfor å klage på et tilfeldig forum med masse bedrevitere (meg inkludert). Jeg har selv ringt dem, de vet hva de snakker om og er vant med at folk ringer inn med problemene sine (man blir satt over til en saksbehandler som hjelper deg).

6477976[/snapback]

det må være en spøk. Jeg har hatt mindre problemer med nokia enn med forhandler som solgte telefonen.

En gang hevdet de det ikke var feil. Nokia fikk telefonen en uke etterpå og konstanterte feil, med påfølgende swap.

Da butikken motarbeidet saken hos forbrukerrådet gav nokia ny salgspakke for at jeg skulle bli kbitt forhandler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...