Gå til innhold

Installere en god/lett php-server

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har allerede installert apache, denne er ikke inkludert php støtte eller?

Om ikke, hvordan installerer jeg php-støtte?

Jeg har en debian boks.

På forhånd takk :) Æsj, nå må jeg på jobb, men håper dere har kommet med flere forslag til php-programmer, og litt hjelp til hvordan jeg installerer dette =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange her sier php4, hvofor er ikke php5 mye bedre??

Prøvde å laste ned php5, men pakka funka ikke. Stod at pakka er referert til av en annen pakke. Hvordan kan jeg få php5? Kan jeg oppgradere fra php4 om jeg laster det ned eller noe?

Skrevet

Jeg har nå forstått at det ikke er mulig å installere php5 (eller det _er_ mulig da, men ikke offisielt) ettersom sarge ikke tillater det, stemmer det? Hvordan kan jeg ellers gjøre det?

Skrevet

men det finnes ingen offisiell php5 til debian da...

Men jeg får ikke webserveren (apache) til å kjøre .php sider!! Får bare beskjed om å laste ned fila, i stedet for at den blir vist. hva er feil?? Jeg har lagt til og "uncommented" addtype for .php, men fungerer alikevell ikke. Har restarta maskina mange ganger, hva kan være feil?

Skrevet (endret)

Hva mener du med at det ikke finnes offisiell php5 til debian?

Prøvd å kjøre kommandoen jeg skrev? Den konfigurerer apache automatisk.

Edit: du er sikker på at ikke den gamle apache klabber det til for apache2?

Husker jeg hadde problemer med det en gang, endte med at jeg måtte reinstallere ubuntu..

Endret av cp-nilsen
Skrevet

At det ikke er en offisiell versjon. Det er en unstable versjon i så fall. Om man søker på debian.org eller no, så kommer det ikke opp. Funker sikker t da men.

Hvordan kan jeg uninstallere apache da? Kan jo hende at apache ødelegger for apache2.

Men jeg har fortsatt problemer med å få vist php sider. Noen som kan hjelpe meg med dette? HTML sider funker fint (altså apache fungerer), men når jeg skal se på .php sider, så får jeg bare valget å laste ned fila. (AddType må være gal - selv om jeg har konfigurert dette i httpd.conf fila). Hva skal jeg gjøre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...