Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dobble et trådløst nettverk (bruke speedtouch som)


Anbefalte innlegg

Har per dags dato et trådløst nettverk bestående av en speedtouch (585, er det hva den heter?!) trådløst router med modem innebygd, denne sender ut signaler til hele 1.etasje, men sliter litt i 2.etasje på andre enden av huset, siden jeg har en lik speedtouch liggende tenkte jeg kanskje bruke denne, er dette mulig?

 

Jeg tenkte da muligheten til å dra en nettverkskabel fra en av de fire portene på speedtouchen inn i wan på den (nye) speedtouchen, vil jeg da kunne sende trådløse signaler ut ifra den (nye) speedtouchen da?

 

Eller finnes det helt andre enkle muligheter enn dette, kan jeg bruke denne som en repeater av det opprinnelige trådløse nettverket istedet for å opprette et nytt?

 

-Noe innviklet og kanskje feil valgt skrivemåte men håper dere forstår-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettverkskabel og en annen kanal på router #2 skal virke fint.  Pass på at du har minst 3 kanalers separasjon på de to boksene.

6464519[/snapback]

 

Snakket akkurat med en som mente jeg fint kunne bruker speedtouch som repeater, så tenkte jeg skulle prøve dette underverket først.

 

Noen som har forsøkt dette tidigere?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skal være VDS på denne routeren, men vet ikke hvor den instillingen finnes, noen andre som vet det kanskje? Lurer på mye av det samme..

6472080[/snapback]

 

Ja det er WDS

Slik gjør du hvis du skal sette opp en ST585i som repeater på en annen ST585i (eller en annen trådkls boks)

 

Gå inn i ST585i som du skal bruke som repeater (heretter kalt ST585ir)

Endre IP-adresser til andre ranger slik at du ikke lager IP-konflikt mellom de to boksene.

Dette gør du under "Home Network - Interfaces - Lokal Network" trykk "configure"

Ta f.eks bort interfacet 10.0.0.138 og døp om det gjenværende til 192.168.1.200

Husk at i det du endre4r IP-adressen så må du hukse å gjøre denne endringen i adressefeltet i webleseren etterpå for å kunne nå boksen.

Gå inn igjen på samme plassen og slå av DHCP.

 

Gå under wireless interfacet og trykk "configure"

Helt nederst ser du "configure WDS"

Her søker du opp den andre boksen og krysserr av for WDS.

 

OBS.

Det er også viktig at boksene er låst fast på samme kanal, ikke mautomatisk kanalvalg og at de har samme kryptering inne.

 

Good Luck.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...