Gå til innhold

Hei, vil ha noe alternativt til D&D

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Morn :)

Jeg spiller D&D og begynner å bli litt lei. det er for Hack'n Slash. Derfor skal jeg og noen venner velge en annen en. En venn av meg sier at Vampires Masquerade/Dark Ages er bra :hmm:

Jeg vet ikke s¨mye om det og kameraten min er WoWoholiker og er vanskelig å prate med :tease:

Har dere noen forslag?

Kom gjerne med link. :cool:

Endret av Akiro Curosawa
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg regner med du snakker om penn og papir varianten nå? Hvis det er det kan jeg anbefale Warhammer Fantasy RPG, nylig sluppet i ny utgave (som er meget nybegynner-vennlig) av Black Industries.

http://www.blackindustries.com/default.asp...p&template=news

Det er et ganske gammelt spill/univers som ble lagd av Games Workshop for tjue og noen år siden. De har lånt ganske tungt fra Tolkien, men også kommet opp med mye selv som gjør det morsomt og unikt.

Spiller det selv med noen kompiser nå og da, er ganske lett å komme inn i og jeg vil tørre og påstå at det er mindre hack'n'slash enn d&d (eller sjakk med terninger som vi liker å kalle det =P).

Hvis du snakket om dataspillet d&d har jeg selfølgelig laget en lang post til ingen nytte, men men det er slikt som skjer.

EDIT: Jeg kan forsåvidt også anbefale både Vampire the Masquerade og Dark Ages. Har spilt begge selv ganske ekstensivt og de er så dype man selv vil, potensialet er der helt klart.

Endret av mts
Skrevet

Hei og takk for svar :)

Vi snakker om penn og papir ja :p

Jeg leser om Warhammer Fantasy RPG i dette øyeblikk og liker det jeg leser. :thumbup:

er dette noe jeg kan låne på bibliotek? Så jeg kan se litt der og få litt mer innsikt i det?

Skrevet

Vel, det er mulig. Spørs hvor moderne bibliotek du har i nærheten. Hvis jeg måtte gjette ville jeg gått for "nei". =/

Ellers så er det eneste du trenger for å starte å spille hovedboka og den er ikke så veldig dyr. Eneste er vel at du må bestille den fra Black Industries som er i England eller noe. Vanligvis hadde Avalon hatt den, men deres nettbutikk er foreløping missing in action. Derimot hvis du bor i en by der de har Avalon kan du sikkert bare stikke innom å bla litt i boka å sjekke den ut.

Skrevet
Vel, det er mulig. Spørs hvor moderne bibliotek du har i nærheten. Hvis jeg måtte gjette ville jeg gått for "nei". =/

Ellers så er det eneste du trenger for å starte å spille hovedboka og den er ikke så veldig dyr. Eneste er vel at du må bestille den fra Black Industries som er i England eller noe. Vanligvis hadde Avalon hatt den, men deres nettbutikk er foreløping missing in action. Derimot hvis du bor i en by der de har Avalon kan du sikkert bare stikke innom å bla litt i boka å sjekke den ut.

6466063[/snapback]

Tja, Avalon gikk vel konkurs... Konkursboet er kjøpt opp og konseptet blir vel relansert. Inntil videre tipper jeg en av Outland-butikkene kan hjelpe da.

Skrevet

Vil på det sterkeste anbefaleå ta en titt på Call of Cthulhu. Ellers støtter jeg sterkt opp under forslaget av Warhammer FRPG. Egentlig liker jeg best den gamle utgaven - deb nye utgaven er etter min mening litt for mye knyttet opp mot miniatyrspillet; den gamle var mer selvstendig..

Skrevet

en personlig favoritt er shadowrun:

www.srrpg.com

men jeg må si det kommer helt an på hva gruppa er ute etter, fantasy, sci-fi, moderne tider, noe annet?

finnes mye rart der ute og det er vanskelig å foreslå noe som helst uten å vite hva folk ønsker å spille.

Skrevet

Vel, vi prøver Vampires nå, har Core boken. Helst middelalder eller Moderne tider. Er fett og fyre opp en sigarett, snike seg bak et intetanende offer og kjøre den ene neven rett inn i nyrene mens den andre knuser kjeven med et lite trykk med tommelen og pekefingeren.

-Vampires

Skrevet (endret)

Hvis dere har lyst til å kikke på noe som er virkelig annerledes, vil jeg anbefale dere til å få sett på bøkene til spillet Nephilim. Ganske sært, men også ganske kult.

Endret av cetram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...