Gå til innhold

A7v333, hvilken bios er stabil?


-JKJ-

Anbefalte innlegg

Oki, kræsja systemet mitt for en stund siden og kjøpte a7v333raid kortet, men selvfølgelig var cpuen død.

Nå derimot har jeg fådd en xp1800+ og oppgradert biosen til verison 1014.

 

Så over til problemet:

Først med bios 1011 fikk jeg tilstadinghet feilmeldinger i windows xp, så jeg tenkte det sikkert var pga hk bytte så jeg formaterte hd og skulle installere på nytt.

Første problem her er at installasjonsprogrammet får problemer med og lese inn enkelte filer, prøver flere ganger og det er ikke samme filene det krasjer med.

Og litt ute i installasjonen får jeg bluescreen(winxp)

Har prøvd flere winplater med samme problem.

 

Så jeg oppdaterer bios til 1014:

Har samme problemene bare i mindre grad, får faktisk installeret windows en av 5 ganger med det er da veldig ustabilt(bluescreen)

 

Dette skulle etter min mening skyldes bios, iom at det ble bedre etter bios oppdatering.

 

Så hvilken bios er stabil??????

 

PS går første året dataingeniør.

 

Specs

a7v333raid (ny)

xp1800+(uklokket, ny)

256 pc2100(gammel)

imb hd 30gb(gammel)

gf2pro

thermaltake xazer 6000

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt nesten alle versjonene av biosene. De funker alle bra, men mitt A7V333 gir "system failed cpu test" når jeg har i koblet joystick til gameporten. Du bør prøve å starte pc'en osv med så lite som mulig av hardware og prøve å finne ut feilen på den måten. Det kan kan hjelpe.

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde også endel problemer med mitt a7v333 kort, men ikke så ille. Jeg fikk bluescreen i spill for det meste og noen ganger når jeg jobba i Windows. Hvis jeg kjørte med bare en minnebrikke i minneslot1 gikk det bra, men ikke med en brikke i slot en og en i slott to. Hvis jeg bruker slot 1 og 3 er min stabil, men også slik jeg kjører nå med en i alle. 3x256. Prøv å flytt minne ditt litt rundt om kring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...