Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

zyxel 660, isp tussa kraft, ustabil linje


Anbefalte innlegg

hallo :)

 

er på ferie hos svigers og har sef fått i oppgave å fikse litt på pc'ene de har. har konstatert at linja faller ut med en gang den får belastning over litt tid. har søkt på google og funnet ut at akkurat dette modemet (zyxel P660H-T3 firmware 3.40) har en tendens til å være ustabilt. har forsøkt trikset beskrevet i ngtforum med å endre ether driver qroute til 0. dette ser ut til å hjelpe på.. har 2 timer uptime nå uten at noe rart har skjedd. er dog usikker på om det muligens kan være for lavt signal / støy forhold som kiler ting. er på 8db margin på downstream og 5db på downstream. dette høres veldig lavt ut for meg. noen av dere som har tilsvarende lave tall, og samme problematikk?

 

er på ca 3km kabellengde, og har en god gammel 3 pins kontakt som uttak i huset. denne skal byttes i en rj45 så snart jeg får fatt i en. regner med at det kan ligge tap i den..

 

innspill??

 

all hjelp settes pris på :)

 

hjå førehand takk!

 

MrM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dei har vel ikkje tilfeldig vis ei av Tussa linjene som er kobla gjennom mange trådlause punkt vel??

 

Har ofte en svært høg ping, har 55ms til vg.no....

 

kar er det dei bor?

 

Har for det meste vore stabilt her, (follestaddalen i Ørsta)

Men da eg kjører på Wlan maxer eg ikkje linja heller da. 4mbit linje eller noke sånn

Lenke til kommentar

hmm.. går via kabel fra sentralen. kjører tussa med trådløst fram til sentralene?

ping til vg er på ca 40ms. synes egentlig ikke det er så ille, men så er jeg jo vant til ping tidene fra tromsø i utgangspunktet. ligger på ca 30ms der...

 

MrM

 

edit: er i ulsteinvik.. blir litt glemsk sånn tidlig på morgenen :lol:

Endret av MrMusashi
Lenke til kommentar

40ms er ikke akkurat superping fra M&R.

Med Bluecom fikk jeg 17-18 i ping mot VG. Hos NGT har jeg 21ms.

Dette er fra Kr-sund og det skulle vel ikke være særlig større på deres trakter?

 

EDIT: Jeg har selv P-660-T3 routermodem med 3.40 firmware. Qroute 0 hjelper ganske godt på stabiliteten, men for min del så var det ikke godt nok. Det holder nok fint til vanlig surfing o.l. :roll:

Endret av la7dfa-com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...