Gå til innhold

MP3 utfordring !!!

vihovde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er viktig når du skal koble pc`n på anlegget er vel at det blir bra lyd. Derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe et litt dyrt lydkort. Som f.eks dette ::

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl .

Jeg kjørte mitt "billig lydkort" på anlegg en gang, og lyden ble ikke så bra som til kameraten min som har et Creative Platinum.

Jus` a suggestion! :]

Resten av maskinvaren trenger derimot ikke vær så "high-tech".

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Quote:

Den 2002-10-16 02:52, skrev Bach:

Til avspilling bruker du den gamle Winplay'en til Fraunhofer (det finnes tilleggsprogram for spillelister) eller den litt mere fancy Audioactive (dekoder fra Fraunhofer).

Eller enda bedre, WinAmp 2.22 som også bruker Fraunhofer dekoderen.

Skrevet

Takker for hjelpen og alle anbefalinger, det skal bli morsomt å følge denne debatten videre....

Har enda ikke bestemt meg, så fortsett med forslagene.

Som takk for alle bidrag kan dere ta en titt på denne linken:http://64.91.238.202/evilinside/news.asp

Skrevet

kvalitet vs pris = digital utgang på lydkortet..

dermed blir lyden prosessert i forsterkeren i staden for i lydkortet..... :wink:

Quote:

Den 2002-10-17 20:30, skrev leinman:

Det som er viktig når du skal koble pc`n på anlegget er vel at det blir bra lyd. Derfor vil jeg anbefale deg å kjøpe et litt dyrt lydkort. Som f.eks dette ::

.

Jeg kjørte mitt "billig lydkort" på anlegg en gang, og lyden ble ikke så bra som til kameraten min som har et Creative Platinum.

Skrevet

Quote:

Den 2002-10-17 20:29, skrev leinman:

.

Selvfølgelig er det viktig med god lyd, men tviler på at han trenger noe sånt. Platinum Ex er mer beregnet på småproffe musikere. Jeg tror at et lydkort i 1000-1500kr-klassen skulle holde i lange baner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...