Gå til innhold

Script for å fjerne f.eks Kabal i windows 2k.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har endel brukere på jobben, og skal ha laget et script(bat) som kjøres ved pålogging, som gjør at spillene som følger med win2k forsvinner fra mappene.

Noen som har en ide om hvordan dette gjøres? Aldri laget script før, og en gang må jo være den første, og da trenger man litt hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I AD kan du legge/ta fra det du vil av rettigheter til det aller meste.

Husker vagt dette....under Policies (Group) da ordner du det for alle. Ingen vits å avinstallere (tar lengre tid og burde vært tenkt på under installasjonen av OS), bedre å hindre/fjerne tilgangen i AD.

Ciao

Endret av Master Chiun
Skrevet

Husker vagt dette....under Policies (Group) da ordner du det for alle. Ingen vits å avinstallere (tar lengre tid og burde vært tenkt på under installasjonen av OS), bedre å hindre/fjerne tilgangen i AD.

Ciao

6449375[/snapback]

Jepp. holder på å lete meg frem til Spill mappen nå, men finner den desverre ikke, noen hint om hvor jeg kan finne den og få deaktivert den?

Skrevet

Ciao

6449375[/snapback]

Jepp. holder på å lete meg frem til Spill mappen nå, men finner den desverre ikke, noen hint om hvor jeg kan finne den og få deaktivert den?

6449615[/snapback]

Sorry er ikke helt flink å huske det. Er flinkere om jeg har ting foran meg hehe

Håper det ordner seg...

Ciao

Skrevet
Winnt\system32\dllcache\freecell.exe

Winnt\system32\freecell.exe

Dessverre ingen egen mappe...

6450077[/snapback]

Du har også sol.exe som er vanelig kaball... ;)

Skrevet

Eneste jeg finner i GP under "Brukerkonfig" og "Start menu & Taskbar" er "Remove common programs from start menu".

Problemet er at den fjerner alt for mye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...