Knutson Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Er det mulig ä beskytte(ved hjelp av passord) en mappe fra ä bli äpnet. Dette er en personalmappe som ligger i Word, der flere har tilgang til samme PC. I denne mappen ligger alle ansatte med arbeidsavtaler, etc.
tigergutten Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 du kan legge passord på word-dokumenter.. lettere enn å legge på hele mappen (og sikrere). tools-options-security
ttt Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 Om du vil passordbeskytte ei mappe kan sjå i t.d. desse trådane: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...s=programmer.no https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=564081&hl= https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...s=programmer.no
kjeklulf Skrevet 6. juli 2006 Skrevet 6. juli 2006 du kan legge passord på word-dokumenter.. lettere enn å legge på hele mappen (og sikrere).tools-options-security 6444570[/snapback] Bortsett da fra at hvem som helst kan ta med seg filene og knekke alle passord i løpet av kort tid. Særdeles dårlig råd. Her er det opptil mange feil i forhold til rutiner og sikkerhet og passordbeskyttelse av filer og mapper er ikke nok i det hele tatt. For eksempel bør aldri en personalmappe ligge på en maskin som flere har tilgang til. Den bør ligge på en server hvor sikkerheten kan settes mye strengere. Det høres ut som dere (firmaet) bør ta en alvorlig prat med den som er ansvarlig for sikkerhetsrutiner og spandere noen kroner på en konsulent som kan sette opp systemet sikkert.
tigergutten Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 og sikkerheten ved å lage passord på en public pc blir veldig mye bedre?? hahaha...
Knutson Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Skrevet 7. juli 2006 Hei, takk for gode tips. Sikkerhet er jo selvfölgelig viktig. Og det er riktig - her bör vel vi etablere gode sikkerhetsrutiner pä dette med personalmappe. Er ikke helt inne pä dette, og trodde det var nok om man sikret dokumentene evt. mappen med passord. Men her i forumet kan man jo läre noe :-)
kjeklulf Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 og sikkerheten ved å lage passord på en public pc blir veldig mye bedre?? hahaha... 6448662[/snapback] Hvem har sagt det? Kan du ikke være så snill å lese hele innleggene før du slenger av gårde dumme kommentarer.
kjeklulf Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hei, takk for gode tips. Sikkerhet er jo selvfölgelig viktig. Og det er riktig - her bör vel vi etablere gode sikkerhetsrutiner pä dette med personalmappe. Er ikke helt inne pä dette, og trodde det var nok om man sikret dokumentene evt. mappen med passord. Men her i forumet kan man jo läre noe :-) 6448705[/snapback] Takk for tilbakemelding.
tigergutten Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hvem som måtte lese før de kommenterte? Var jo akkurat dette som var ett av forslagene. Skal du kommentere å si hva som er dumme forslag eller ikke, bør du i det minste være konsekvent.
kjeklulf Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Aha, så du er sur for at ditt dårlige forslag ble kommentert og ikke de andres dårlige forslag?
tigergutten Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Kverulant.. siden trådstarter har fått svar på sitt spørsmål, og du bare vrir på det som blir sagt melder jeg meg ut av hele diskusjonen. Beklager å si det, men du virker usakelig i din måte å legge frem dine meninger på.
kjeklulf Skrevet 7. juli 2006 Skrevet 7. juli 2006 Hehe... Jeg forsøker å forstå hva du vil frem til her. Du kom med et dårlig forslag til løsning og det kommenterte jeg. Ikke for å ta deg men for informere trådstarter om at det finnes mye bedre løsninger for denne typen problemer. Svaret ditt var da at de andre forslagene var minst like dårlige. Jeg synes jo ikke det er særlig nyttig eller saklig. Når du i tillegg da sier at jeg ikke er konsekvent fordi jeg bare kommenterer ditt forslag og ikke de andres så får du lov til å mene det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå