Gå til innhold

K800i eller 6280?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har hatt en w800i siden februar jeg er egentlig meget fornoyd med den siden den har bra kamera! Og har bra musikk system. Et annet pluss er at mobilen ikke er treig selv om jeg har fylt mobilen med 2GB musikk! =) det jeg savner er bedre videokamerakvalitet!

 

Kamera og MP3 er vel det viktigste for meg!

 

Hvilken =)

 

OG, vet noen om det kommer en W verson av k800?

 

:thumbup: THACK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg jobber selv på Elkjøp og har testet K800i, gud bedre for et digg kamera det er på den :dribble: 3,2 mpx og autofokus.

 

6280 er et annet kapittel, det er faktisk den telefonen vi har fått inn som har mest feil (softwaremessig). Forøvrig bra kamera på den også, men som sagt, den kan kræsje helt.

Lenke til kommentar
OG, vet noen om det kommer en W verson av k800?

6441501[/snapback]

 

W800? :p

 

Kva skulle ein W-utgave av K800 ha, igrunn? K800i har jo same musikkspelar som W-serien, og er ellers betre på alle område...

6442149[/snapback]

Har K800 virkelig de samme msuikk som W-serien?

Er du helt sikker på det?

Vikrker litt for dumt...hva skal de med W-serien da?

 

Jeg mener nå at W-serien skal ha en bedre musikkavspillings software.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet K800i enda, men jeg har testet 6280, og for å si det sånn: Den er på service/reperasjon atm.. Den klikka plutselig. Men jeg er iallefall fornøyd med den, selvom den klikka og det er jævlig mye FW feil på de. Men det sies nå at den nye FW (3.81) fikser alt av problemene med 6280.

Lenke til kommentar

Generelt så har begge disse mobilene mange av de samme funksjonene, men når det kommer til kamera og design så skiller K800i seg fra Nokia. Den har 3,2 mega pixel kamera/m autofokus og den har en lett og praktisk design som ligner litt på de eldre SE modellene ( T630) Når vi kommer til Nokia 6280 så har jeg lest og hørt at det er slark i skyvemekanismen og at det feil i selve programwaren i nokia 6280. Så jeg ville anbefalt deg å gå for K800i.

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

W810i er den beste mp3-mobilen på markedet! Punktum.

Lyden er fantastisk, og de medfølgende øreproppene rydder ALLE andre modeller av veien! Inkludert K800i, hvor øreproppene forøvrig er elendige.

W810i har dessuten (i motsetning til K800i) overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

 

W-serien har i tillegg snarveiknapper for spill/pause, skifte sang, volum, samt "walkman-knapp" som tar deg rett til Walkmanen uansett hva du driver med på mobilen. ( Meldinger, spill osv)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden...

 

Det følger ikke med minnekort på K800i og det største du kan få kjøpt er på 1GB.

W810i har et medfølgende kort på 512MB, og kan utvides til 4GB.

 

Derfor er K800i en telefon med mp3, mens W800i/W810i er komplette Walkman/Mp3-mobiler;)

 

K800i har (som jeg kommer på) bare 4 vesentlige funksjoner som W810i ikke har:

3G

3mpx kamera

Høyere oppløst skjerm

Og mulighet for trådløst stereoheadset...

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
W810i er den beste mp3-mobilen på markedet! Punktum.

 

Hater slike utsagn. Det er veldig lite det finst ein fasit til. W800i har vel akkurat den same musikkprogramvaren? Nokia N91 er jo forøvrig òg svært bra for dei som likar den.

 

Lyden er fantastisk, og de medfølgende øreproppene rydder ALLE andre modeller av veien! Inkludert K800i, hvor øreproppene forøvrig er elendige.

W810i har dessuten (i motsetning til K800i) overgang til 3,5mm stereo jackplugg, slik at du kan koble hvilket som helst headsett eller ørepropper til mobilen.

(Om du mot formodning ikke skulle like de fantastiske som følger med)

 

Lydkvaliteten på W810i samanlikna med K800i er identisk - sett at du brukar same headset/øyreproppar sjølvsagt. Det blir for dumt å samanlikne det relativt dyre HPM-70 med det kjedelige standardheadsettet til Sony Ericsson. Det blir som å samanlikne Porsche og Lada.

 

W-serien har i tillegg snarveiknapper for spill/pause, skifte sang, volum, samt "walkman-knapp" som tar deg rett til Walkmanen uansett hva du driver med på mobilen. ( Meldinger, spill osv)

Disse knappene er et MUST dersom du skal bruke mobilen som mp3-spiller. Jeg bruker dem hele tiden...

6508461[/snapback]

 

Eg kan skifte volum, hoppe att og fram i spelelista og starte/stoppe musikk med snarveitastar på min K800i.

 

Det følger ikke med minnekort på K800i og det største du kan få kjøpt er på 1GB.

W810i har et medfølgende kort på 512MB, og kan utvides til 4GB.

 

Riktig det, men angåande det medfølgande minnekortet har eg litt blanda følelsar.

For min eigen del synest eg det er dumt at dei legg ved eit kort på 512MB og skrur opp prisen på W810 pga det. For andre som ikkje treng meir er det jo sjølvsagt bra.

 

At du kun får 1GB store kort til K800i er litt kjedelig, sjølvsagt, men det kjem nok større etter kvart. Alltid slik med ny teknologi, dei må starte ein plass, og då var 1GB/512MB riktig størrelsar å starte med på M2-korta :)

 

Derfor er K800i en telefon med mp3, mens W800i/W810i er komplette Walkman/Mp3-mobiler;)

 

K800i er i mine auge like god som musikkspelar som W800/W810 sida den har omtrent den same avspelingsprogramvaren (einaste forskjell er sorteringsmåte på filene). Einaste blir då lagringsplassen - men slikt kjem etter kvart. Det var ingenting som heitte 4GB-minnekort når W800i var heilt ny heller :)

 

Det som derimot er eit faktum er at heile salgsforpakningen til W800i/W810i gjer den til ein betre musikktelefon pga. større medfølgande minne (sjølv om eg skreiv kva eg synest om det over her) og eit langt betre medfølgande headset/handsfree.

 

K800i har (som jeg kommer på) bare 4 vesentlige funksjoner som W810i ikke har:

3G

3mpx kamera

Høyere oppløst skjerm

Og mulighet for trådløst stereoheadset...

 

K800i har og ein god del betre ytelse på java-applikasjonar.

 

Kvifor har ikkje W810i moglegheit for trådlaust stereoheadset? Det vil vel vere ved hjelp av Bluetooth-overføring det må bli brukt, så kvifor ikkje? :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder mitt utsagn om at W810i er den beste mp3-mobilen, kommer det av at den har alt (og det beste av alt, når det gjelder "mp3-funksjoner") andre Mp3-mobiler har.

Du sammenligner med bl.a W800i, joda den har lik musikkprogramvare, men for eks. ikke verken EDGE, eller Quad-band. Dette er ikke musikk funksjoner, men den (W810i) blir totalt sett en bedre mobil. Og derfor også den beste Mp3-mobilen.

Den er dessuten blandt markedets aller beste mobiler viss man tenker allround også.

Og den er en bedre allround telefon enn andre mp3-mobiler, som for eks. N3250.

 

Lydkvaliteten til W810i ER det beste du får tak i på dagens mobilmarked.

Mulig at det er lik lyd i K800i, men det er fremdeles det beste du får tak i.

Da forøvrig kommer man inn på dette med helhet igjen.

"Salgsforpakkningen" som du selv sier, skal jo strengt talt være gjeldende faktor når du stiller en mobil opp mot en annen,

Og faktum er at HPM-70 øreproppene ER en del av W810i's salgspakke, imotsetning til i K800i's, hvor de glimrer med sitt fravær...det er dette man må ta utgangspunkt i når man vurderer.

I tillegg får du med AV-kabel, slik at du kan koble mobilen rett til stereo anlegget.

 

Det fører meg inn på neste punkt, minnekortet...

Saken er at W810i støttet/støtter den minnekortypen på markedet med STØRST lagringskapasitet NÅR den kom ut, det gjorde/gjør ikke K800i.

Ergo kan det ikke brukes som en unnskyldning....man må ta utgangspunkt i nuet...

 

Når det gjelder hurtigtaster var jeg ærlig talt ikke klar over at K800i hadde spill/pause knapp.

Walkman-knapp har den imidlertid ikke, den har de byttet ut med en "blogg-knapp", noe jeg personlig synest er tullball.

Så totalt sett er W810i bedre enn K800i, mye bedre...sett med Musikk/Mp3-øyne...

 

Hvorfor W810i ikke støtter A2DP (Trådløst stereoheadsett via Bluetooth) er jeg ikke rett man å spørre om.

Telefonen støtter selvsagt bluetooth, men som sagt da ikke A2DP.

Endret av Mathia
Lenke til kommentar
Og faktum er at HPM-70 øreproppene ER en del av W810i's salgspakke, imotsetning til i K800i's, hvor de glimrer med sitt fravær...det er dette man må ta utgangspunkt i når man vurderer.

 

Blir mobiltelefonen (W810i) i seg sjølv betre av at Sony Ericsson legg ved betre headset og skrur opp prisen litt?

 

Walkman-knapp har den imidlertid ikke, den har de byttet ut med en "blogg-knapp", noe jeg personlig synest er tullball.

 

Trykk på Play/Pause-knappen når musikkspelaren ikkje er på, og du har same effekten.

 

Telefonen støtter selvsagt bluetooth, men som sagt da ikke A2DP.

 

Ah, sjølvsagt. Tenkte berre vanlig Bluetooth, eg ;)

 

Angåande salgsforpakningen så påpeikar jo eg òg at den legg opp til at W810i er meir musikktelefon enn K800i, men på det reint tekniske i telefonen er K800i like god :)

Lenke til kommentar
Angåande salgsforpakningen så påpeikar jo eg òg at den legg opp til at W810i er meir musikktelefon enn K800i, men på det reint tekniske i telefonen er K800i like god

Jeg har jo helder aldri sagt at det tekniske i K800i er noe dårligere enn i W810i.

Det jeg sier er at W810i totaltsett er en bedre musikkmobil, da inngår de øvrige komponentene i salgspakken naturligvis i den bedømmelsen ;)

Og at den er såpass mye "telefon" også, at den hos mange kan være et fullverdig kjøp/valg fremfor K800i.

Lenke til kommentar
Lydkvaliteten til W810i ER det beste du får tak i på dagens mobilmarked.

6509667[/snapback]

Lydkvaliteten på den utvendige høyttaleren er i hvertfall IKKE den beste du får på en mobil i dag. Min gamle Motorola E398 (også ROKR E1 som er samme mobil) har helt superb lykvalitet, med stereohøyttalere og en slags innebygd spiralfjær som tar seg av de nedre tonene. Denne mener nå jeg utkonkurerer alle SE telefonene i dag når det gjelder den utvendige høyttaleren.

Også min V3x mener nå jeg leverer bedre lyd med den utvendige høyttaleren enn det SE telefonene gjør...

For øvrig vil jeg ikke si at lydkvaliteten ellers er noe bedre hvis du bruker det samme headset'et.

 

Det blir helt feil å si at den og den telefonen er best til ditt og datt bare fordi at det.. osv....

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...