Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Klarer ikke å koble til trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg flyttet nettopp inn i ny leilighet. Husverten har satt opp et trådløst nettverk jeg kan koble meg til, og problemet er da at jeg ikke klarer å gjøre dette.

 

Jeg finner nettverket uten problemer (utmerket signal), men når jeg skal koble til dette stopper prossessen på "søker etter nettverkstype" (sikkert ikke 100% riktig).

Etter et par sekunder med dette får jeg en feilmelding der det står at nettverket kanskje ikke er innen rekkevidde lenger, og at jeg bør søke etter nettverk på nytt, det er alltid innen rekkevidde. Husverten klarer fint å koble til nettverket selv med sitt 3com PCMIA-kort, ruteren er av samme produsent. Nettleverandøren er Lyse.

Ellers kan jeg nevne at nettverket er kryptert, jeg har nøkkelen, men får aldri noen plass å skrive den inn.

 

Hvis det er noe som må gjøres i selve ruteren, hvordan kommer vi oss inn på denne, og hva er standard brukernavn/passord for å komme inn (admin/admin?)?

Noen som kan hjelpe meg med idéer til hva som kan gjøres her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, jeg flyttet nettopp inn i ny leilighet. Husverten har satt opp et trådløst nettverk jeg kan koble meg til, og problemet er da at jeg ikke klarer å gjøre dette.

 

Jeg finner nettverket uten problemer (utmerket signal), men når jeg skal koble til dette stopper prossessen på "søker etter nettverkstype" (sikkert ikke 100% riktig).

Etter et par sekunder med dette får jeg en feilmelding der det står at nettverket kanskje ikke er innen rekkevidde lenger, og at jeg bør søke etter nettverk på nytt, det er alltid innen rekkevidde. Husverten klarer fint å koble til nettverket selv med sitt 3com PCMIA-kort, ruteren er av samme produsent. Nettleverandøren er Lyse.

Ellers kan jeg nevne at nettverket er kryptert, jeg har nøkkelen, men får aldri noen plass å skrive den inn.

 

Hvis det er noe som må gjøres i selve ruteren, hvordan kommer vi oss inn på denne, og hva er standard brukernavn/passord for å komme inn (admin/admin?)?

Noen som kan hjelpe meg med idéer til hva som kan gjøres her?

6432916[/snapback]

Dette hørtes ut som ett problem på din maskin? Har du nyeste driver til nettverkskortet ditt?

 

Ellers kan det nevnes at får og "komme inn på" routeren. Åpner du en nettleser og skriver inn http://"ip til router".

standar brukernavn/passord er forskellig fra router til router. Mange bruker admin/admin. SMC bruker admin/smcadmin tror jeg. Det står i brukermanualen naboen din fikk med routeren. Ellers kan du jo feilsøke litt selv. Prøve og låne hans PCMCIA-kort og se om det virker i din maskin. Funker det, er det vel egentlig bare noe på din maskin eller signalet som kan vere problemet vil jeg tro.

Endret av chemical
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...