Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Oppvarme anlegg først?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det lønner seg også å skru ned volumet før en skifter sang :)

6430299[/snapback]

 

koffor det? heh

6430336[/snapback]

 

Ja, hva er logikken i det egentlig? Fordi bass og lydnivå er ulik på hver sang?

6430345[/snapback]

 

Så ikke plutselig membraen vrenger seg, og elementet må spille noe uventet på høyt volum.

Endret av espennyh
Lenke til kommentar
Det lønner seg også å skru ned volumet før en skifter sang :)

6430299[/snapback]

 

koffor det? heh

6430336[/snapback]

 

Ja, hva er logikken i det egentlig? Fordi bass og lydnivå er ulik på hver sang?

6430345[/snapback]

 

Så ikke plutselig membraen vrenger seg, og elementet må spille noe uventet på høyt volum.

6430368[/snapback]

 

Det forklarer alt.

Lenke til kommentar
Det lønner seg også å skru ned volumet før en skifter sang :)

6430299[/snapback]

 

koffor det? heh

6430336[/snapback]

 

Ja, hva er logikken i det egentlig? Fordi bass og lydnivå er ulik på hver sang?

6430345[/snapback]

 

Så ikke plutselig membraen vrenger seg, og elementet må spille noe uventet på høyt volum.

6430368[/snapback]

 

Fordi det er pause mellom sangene da eller? *må ha det inn med teskje*

Lenke til kommentar
Om vinteren når det er rundt 30 grader minus, lar jeg anlegget kose spille i 30 min før jeg lar musikken fylle kupen  :innocent:

6431142[/snapback]

 

Bor du på Nordpolen du eller? Trenger jo ikke bil der da dummen, bare scooter og et par reinsdyr!

6432712[/snapback]

Ikke lenger nord enn alta.

Lenke til kommentar
Koble motorvarmeren til anlegget, og vips...  :whistle:

6432859[/snapback]

 

Hvordan gjør du det? :whistle:

6433254[/snapback]

 

DET er ikke min oppgave, men for de som sliter med at anlegget er for kaldt om vinteren så kan de kanskje se litt mer på det ;) Blir vel noe slik som varmeelement på forsterker og høyttalerelement da? eller... ja...

Lenke til kommentar

Så ikke plutselig membraen vrenger seg, og elementet må spille noe uventet på høyt volum.

6430368[/snapback]

 

:) sorry men det stemmer ikke... musikken er dynamisk og det er normal med meget varierende nivå=volum i sangen ;) ellers er jo vanlig "mp3 musikk" som har en "begrenset" dynamik. Om vinter kan være greit å begynne på lav volum ellers skal ikke være noe problem. Det jalla mente -tror jeg- er i forbindelse med for lite effekt i forsterkeren slik at den går fort i klipping og kan skade diskantene når lyden forvrenger med for høyt styrke. :) tenk deg espenny musikken til ramstein som har en meget varierende volum og med plutselig kraftig uladninger med masse rølp ;) det er dynamikk! og slukker watt men om ampen har stor headroom=(evnen til å doble effekten ved halvert impedans) så skal ikke være noe problem, kunsten er at elementene skal greie å kvitte seg med varmen som oppstår i spole tråden da den kan fort bli 100-180grader. Menbranens konstruksjon skal være slik at den beholder sin form selv ved maksimale utslag men det er gjerne spolens form som bånner og bøyer seg... comprende fjølla? eller skal jeg ta det med tesje og ;):tease:

 

-----fjernet-------

edit: svarte på 2 forkjellige ting her... :blush:

Endret av pndjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...