Gå til innhold

Limewire - spyware eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har sett det er mye snakk om at Limewire = spyware. Er det noen som vet om dette stemmer? Eller menes det at det man laster ned via limwire ofte er spyware, eller at selve limweire programvaren inneholder spyware?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Før stemte begge utsagnene, nå gjelder vistnok bare det første. Altså at det er mye filer med malware på nettverket, men at klienten er clean.

Det er så vidt jeg vet omtrent to år siden de tok spywaredelen ut av klienten, men fortsatt er det mange som husker tilbake til den tiden og nekter å ha noe med klienten å gjøre. Det finnes også alternative klienter du eventuelt kan se på dersom du er i tvil.

Her finner du mye info om saken:

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:LimeWire

Skrevet

Det følger ikkje spyware med programmet.

Men so klart må du vere forsiktig med kva du laster ned. Pass på å ha oppgradet antivirus og antispyware program visst du skulle få noke dritt med når du laster ned.

God regel: Ikkje last ned exe.filer!

Skrevet
Det følger ikkje spyware med programmet.

Men grunnen til at så mange sier det er at det fulgte spyware med programmet. Er greit å vite et programs 'track record' og å ha det i bakhodet. Som sagt er det andre klienter som f.eks Lionshare som bruker samme nettverk som blir utviklet av et universitet som sikkert er sikrere å bruke.

Skrevet
Hei.

Jeg har sett det er mye snakk om at Limewire = spyware. Er det noen som vet om dette stemmer? Eller menes det at det man laster ned via limwire ofte er spyware, eller at selve limweire programvaren inneholder spyware?

6417234[/snapback]

Har brukt limewire nå noen måneder uten at jeg har fått problemer som jeg VET om.

Derimot var både bearshare og morpheus vanvittig irriterende med allverdens popups og gode dealer.

Men du må passe på hva du laster ned, zippede filer og lignende kan være de rene bomber for maskinen.

Skrevet

Jeg har brukt limewire i ca 1 år no. Første gangen lastet jeg ned alt mulig som gjore til at pc'n måtte på reperasjon... men når jeg fikk pc'n tilbake lastet jeg ned limewire igjen, og det funker utruli bra så lenge man er forsiktig med hva man laster ned:) ALDRI last ned exe filer... det som krasjet pc'n totalt var at jeg lastet ned et spill (exe.) og fikk viruset "trojan horse"..tok en dag så var pc'n full av shit...Kjipe 3000 penger i vasken pga reperasjon da:\

Skrevet
3000 spenn for å fjerne en trojan? evt. formatere? o_O

6425335[/snapback]

Nejnej:P det var trojan som crashet pcn totalt, hadde en god del spyware og andre virus fra før av

Skrevet (endret)
Kjipe 3000 penger i vasken pga reperasjon da:\

6425311[/snapback]

seriøst kosta det 3000 spenn for og fixe pc'n hos "fagfolk"??

Endret av dioX
Skrevet
Kjipe 3000 penger i vasken pga reperasjon da:\

6425311[/snapback]

seriøst kosta det 3000 spenn for og fixe pc'n hos "fagfolk"??

6425348[/snapback]

noe sånt ja. men den var totalt ødelagt. når jeg skrudde den på gjikk de minst 10 min. før jeg kunne gjøre noe

Skrevet
ja men det var ikke noe hardware som gikk til helvete?? bare software??  3000Kr?

6425380[/snapback]

Er ikke sikker..Er 9 mnd siden..syntes og det var dyrt men pc'n ble trossalt sendt ned til oslo for reperasjonen

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...