qdos Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 (endret) Jeg begynte å spille WoW for over et år siden, da jeg bodde i USA. Da jeg kjøpte spillet visste jeg ikke at det hver nøkkel var knyttet til geografisk region. Når jeg nå har flyttet tilbake til Norge, opplever jeg mye høyere latency (naturlig nok), at vedlikehold ofte gjøres akkurat da jeg ønsker å spille (ettersom dette skjer på tidspunkter hvor de fleste bør sove...). Jeg trodde derfor at det burde være en smal sak å få portet kontoen/figurene fra USA til Europa, men amerikansk kundeservice er som vanlig nesten fraværende. Svarene jeg får på slike forespørsler er standardiserte, og bærer preg av at ingen egentlig tenker over innholdet i forespørselen (at standardiserte svar fra kundeservice generelt irriterer meg noe vanvittig er en annen sak). Kundeservicen svarer kun at de ikke tilbyr portering, og at jeg må kjøpe en europeisk versjon, uten at jeg får med meg hverken figurer eller items. Jeg har sagt meg villig til å kjøpe en europeisk versjon, under forutsetning av at de klarer å generere figurer med samme stats som de jeg har på den amerikanske - evt. kan jeg droppe alle items, bare jeg slipper å starte helt på nytt igjen, uten at jeg så langt blir hørt med det heller. Alternativet nå står mellom å holde meg til den amerikanske versjonen, kjøpe en europeisk versjon og starte med nye figurer, eller å gå over til f.eks. GW. Er det noen som har merket store latency-forbedringer ved å gå over fra amerikanske servere til europeiske, og er det egentlig verdt å droppe lvl 60'er for å komme seg til Europa? Bør jeg fortsette å mase på Blizzard for å få portert figurene - og i så fall: Er det noen som kjenner noen i Blizzard over de på kundeservice som det går an å sende en anmodning til? EDIT: Er det i tillegg en risiko for at Blizzard vil kunne komme til å stenge hele kontoen min ettersom de nå vet at jeg spiller fra "feil region". De vil nok uansett kunne sett dette ut fra IP, men når jeg nå i tillegg har bekreftet at jeg har flyttet, vil de muligvis argumentere med at jeg gir høyere latency til hele partyet? Endret 30. juni 2006 av Jarlsberg
Islanbadsj Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Har aldri hørt om noen som har blitt utestengt fordi de spiller på "feil" kontinent. Skal jo være mulig å betale for å sende en character til en annen account, men er vel godt mulig at det bare gjelder fra US account til US, og EU til EU, dessuten så forblir vel characteren din på den samme serveren på en måte.
qdos Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 Det går an å flytte characters mellom servere i en region, men det virker ikke som de tilbyr flytting mellom regionene. Dersom Blizzard fortsatt hadde hatt servere på østkysten, ville det kunne forminsket problemet noe, men jeg mener å ha hørt at de nå har flyttet alle serverene til California.
Rookie_NO Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Ikke at det hjelper noe, men siden du allikevel sier at du godt kan klare deg uten itemsene så ville det nok vært raskere å levle en ny char enn å krangle med Blizz, for du får bare, som du sier, standardiserte svar fra kundeservicen allikevel. Men ta en telefon til supportavdelingen, da får du i hvertfall snakket med en person av kjøtt og blod!
JRL Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Det er nok en ganske minimal sjanse for at du får problemer med blizzard på grunn av at du er fra europa å spiller på US server. Jeg og største delen av guildet mitt er fra EU, men spiller på US. Ingen av oss har hørt noe fra blizzard. Vi har faktisk blitt reportet til blizzard for dette, og det ble postet på blizzards general forum om dette. men vi har ikke hørt noe om det. og dette var for ca. 1 år siden
qdos Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Skrevet 30. juni 2006 Ble dere rapportert fordi dere genererte lag for andre? Har du sammenlignet latency for US vs Europa-servere? Er det noe poeng å skifte pga latency?
Dux ducis Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 Å spille med "feil" versjon avhengig av område er ikke noe problem. En god venn av meg flyttet nylig til USA og spiller fortsatt på sin eurpeiske konto.
JRL Skrevet 30. juni 2006 Skrevet 30. juni 2006 vi ble raportert fordi vi hadde store fordeler på content som kazzak som da spawnet på et fast tidspunkt, som passet oss EU spillere veldig godt. vi var det eneste guilde på servern som drepte han på lang tid, til spawn timern ble forandret. Men det ser ut som blizzard heller fixa spawn timern, i stedet for å plage oss. latency EU vs US, EU vil nok gi deg bedre latency. Men det du burde tenke mest på, er om du er i stand til å spille i en aktiv tid på en US server. Det er forskjellige timezones, og prime time for deg, kan være sleep time for resten av servern heh. Dette funker bra for mitt guild, vi har tatt kveld før servern blir for laggete til å spille på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå