Gå til innhold

TES: Åhh! Spillet hakker!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Nå har jeg kjøpt oblivion, innstallert det og begynt å spille det. Jeg er ferdig med den første biten, der jeg er inne i hulene under fengselet, men nå går alt galt! Nå begynner spillet og hakke og det går ikke spesielt fort :hrm:

Det står utenpå oblivion-coveret at spillet krever 512 mb RAM, og det er akkurat det jeg har. Likevel hakker spillet! Noen som vet hva som kan være galt her? Kanskje noe med skjermkortet? :hmm: Uansett: Jeg vil spille, men det går så sakte!

Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å stille litt på grafikken. Hvis ikke, prøv deg på Oldblivion. (Mod som gjør at spillet virker på eldre maskiner)

Skrevet
Tenkte jeg skulle si hva slags skjermkort jeg har :)

Jeg har et: ATI MOBILITY RADEON X300

6406063[/snapback]

er ikke rart det hakker da... Still ned graffiken.

Skrevet
er ikke rart det hakker da... Still ned graffiken.

6406075[/snapback]

Ja, alt starter jo på medium når du innstallerer. Men hvis det ikke virker, kan du laste ned Oldblivion.

Skrevet (endret)
Hva skal jeg stille ned grafikken til da?

6406089[/snapback]

Prøv deg frem. Slå av alt som har med skygger å gjøre, skru ned Grass Distance.

Endret av MiSP
Skrevet
Men jeg vet ikke hvordan man gjør det :( Jeg vet ikke hvordan jeg kan korte ned gresset og alt sånn :(

6406099[/snapback]

Når du er in-game, velger du options --> Graphics og så kan du ordne på ting. :)

Skrevet

Jeg har vært inne på options både på startmenyen og mens jeg spiller, men under options finner jeg ikke graphics. Der er det bare audio, video, gameplaying og return.

Jeg fant ut at jeg kunne skaffe oldblivion på elderscrolls.com, men jeg vet ikke hvor... :hmm: Noen som vet?

Skrevet

Hvor befinner oldblivion seg? På hvilken side kan jeg laste ned det? Og vil det få noen konsekvenser for spillet utenom grafikken=?

Skrevet
Jeg har vært inne på options både på startmenyen og mens jeg spiller, men under options finner jeg ikke graphics. Der er det bare audio, video, gameplaying og return.

Jeg fant ut at jeg kunne skaffe oldblivion på elderscrolls.com, men jeg vet ikke hvor... :hmm: Noen som vet?

6406312[/snapback]

video

Skrevet

Jeg fikk det til og jeg skrudde av en del ting. Det hakker ikke lenger, men det tar lang tid å spille likevel. Men det går greit :) takk for hjelpen :)

Skrevet
Hva skal jeg stille ned grafikken til da?

6406089[/snapback]

Med kun 512MB RAM (som er MINIMUM - ikke anbefalt) og et så svakt skjermkort, bør du definitivt sett det på så lave instillinger som mulig. Litt tweaking i *.ini-filene kan også hjelpe på litt (på både ytelse og det visuelle)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...