Gå til innhold

Stjålet/mistet iPod - hva gjør jeg?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei.

Sist jul belønnet jeg meg selv med en iPod nano.

For 1-2 måneder siden mistet jeg den, hva gjør jeg?  :cry:

Jeg kjøpte den på apple.no. Er det mulig at jeg får ny?

6404964[/snapback]

 

Du vet ikke om den er stjålet eller mistet? Eller bare glemt i gjen et sted?

Pass bedre på tingene dine, og skaff deg en ny.

Lenke til kommentar

Har du reiseforsikring? I så fall kan du få returnert kjøpesummen minus en egenandel på rundt 500 kroner.

 

Slik gjør du:

 

1. Meld iPoden stjålet til politiet. Om du må lyve litt om tidspunkt, er det helt greit. Ingen sjekker det. Det er litt i grenseland å lyve om noe slikt, men siden du har vært uvitende i to måneder det like greit at du later som det skjedde i går.

 

2. Få tak i skjema for forsikringssaker fra reiseforsikringsselskapet ditt. Bor du hjemme hos mor og far har de sannsynligvis reiseforsikring som dekker deg også. Fyll ut skjema og send inn sammen med kopi av kvittering.

 

3. Hvis saken går igjennom hos forsikringsselskapet får du et brev i posten, og så pengene inn på konto i løpet av noen uker.

 

4. Litt etter dette igjen blir saken garantert henlagt hos politiet. Du får brev om det også.

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

Det du gjør er at du politianmelder det.

 

Jeg ble frastjålet min 6680 av noen sigøynerunger i Spania. Lure var de. Jeg politianmeldte det i den lokale politistasjonen. De skrev ut en anmeldelse. Jeg lovet å lete etter den, men jeg visste jo at den var borte for alltid. Dro hjem til Norge. La ved kvitteringen og ga all info til reiseforsikringen. En uke senere fikk jeg en telefon fra en hyggelig dame fra Europeiske reiseforsikring som lurte på om jeg ville ha penger eller ny telefon :)

 

Edit : @ Haltan : Betalte ikke noen egenandel som jeg vet om :s

Endret av Lanka
Lenke til kommentar

Edit : @ Haltan : Betalte ikke noen egenandel som jeg vet om :s

6407838[/snapback]

 

Da har du kvalitetsforsikring. :p De fleste opererer vel med egenandel, men det kommer jo også litt an på hvor dyrt det du har mistet er, og hva slags ting det er.

6407852[/snapback]

 

Haha, trodde IF (Europeiske) opererte med dyre summer for egenandeler. Mobilen kostet 3500,-. Får håpe jeg ikke får en liten smell neste år når neste forsikringsbeløp skal betales.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de gi deg ny? For å være snille?

6405013[/snapback]

For å yte god service og skape et godt rykte. Når man kjøper en i-pod, betaler man for rettigheten til å ha en, om du skjønner hva jeg mener. Tviler på at de lider store tap om de gir trådstarter en ny i-pod. Det er faktisk mange produsenter som stiller med slike forsikringer, hvor du kan ødelegge produktet ditt på hvilken som helst måte og få en ny uten spørsmål.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle de gi deg ny? For å være snille?

6405013[/snapback]

For å yte god service og skape et godt rykte. Når man kjøper en i-pod, betaler man for rettigheten til å ha en, om du skjønner hva jeg mener. Tviler på at de lider store tap om de gir trådstarter en ny i-pod. Det er faktisk mange produsenter som stiller med slike forsikringer, hvor du kan ødelegge produktet ditt på hvilken som helst måte og få en ny uten spørsmål.

6425738[/snapback]

 

for eksempel Dell

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...