Gå til innhold

Problem med nvidea driver, vær så snill å hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg har såkalt dual skjermkort med video-utgang så jeg kan koble til tven, men etter jeg reformaterte er det bare blitt kluss. Har sikkert begynt å få for gammelt dritt men æsj.

 

Hovedkort MSI

Skjermkort: GF2 MX 400

 

Problemet er: Jeg skulle prøve å få tvutgangen til å fungere og prøvde å installere den nyeste drivern fra nforce sine sider. Det funket overhodet ikke da skjermen bare ble svart når den kom til der velkomstskjermen skulle vises. Måtte gå inn i safe modus og installere den gamle drivern. Men nå funker ikke skjermen sikkelig lengre heller og jeg får en "error loading nview.dll" bedskjed. Den versjonen jeg da har instalert er 6.22.100.1441 noe som er gankse gammelt, den nye versjonen jeg fant: 91.31_winxp2kmce_english_whql

 

Hva skal jeg gjøre, nå virker det som alt går tregt og skjermbildet hakker og jeg får ikke høyere oppløsning enn 1024. Når jeg går inn i system options - device manager står det ?-tegn ved display-vga og ved ethernet og raid controller(trodde de to siste hadde med nett og gjøre men det funker jo fint)

 

Håper noe kan hjelpe meg, vet at denne pcen begynner å bli litt utdatert og jeg er så lei disse problemene. Har heldigvis litt peil og har søkt på nett med det resultat at jeg blir enda mere forvirra.

 

Noen råd? *forvirret jente*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvt å innstalere driverene på nytt?

 

Sikkert dumt spørsmål....

 

Prøv noen eldre driverer og kansje,pga kortet ditt er såpass gammel så er det ikke sikkert det er støtte for det på di nyaste driverene.

 

:)

6407772[/snapback]

 

det er støtte for det, det står jo på nvidea sine sider når jeg laster ned drivern. sukk det virker jo som nyeste driver bli instalert det er etter jeg restarter det blir problemer da jeg bare får svart skjerm *sukk*

Lenke til kommentar
Når jeg går inn i system options - device manager står det ?-tegn ved display-vga og ved ethernet og raid controller(trodde de to siste hadde med nett og gjøre men det funker jo fint)

 

Noen råd? *forvirret jente*

6403395[/snapback]

?= Betyr at du ikke har installert driveren, eller at driveren ikke er riktig installert. Raid er diskkontroller. Ethernet er netverk. Så ta å avinstaller driver(ne)? Du kan også se om du har IRQ konflikt.

Lenke til kommentar

nei ikke brukt noe drivercleaner mellom instals, hvor finner jeg det.

 

litt av min forvirring oppsto pga jeg også har nvidea chipset på hovekortet og forvekslet litt det. Men der er nå alt i orden og det er bare et ? tegn ved displaydrivern. Det er bare så merkelig at etter at jeg har instalert alle driverne jeg har fått forslag om her og funnet på nett i utallige versjoner får jeg samme problem etter jeg starter pcen på nytt. Jeg får svart skjerm. Men under instalasjon forsvinner jo ?tegnet og navnet på grafikkkortet kommer opp. Alle instalasjonene kommer forresten til et punkt hvor det står en advarsel om at den ikke er signert eller sjekket av xp eller noe og jeg må trykke contine anyway... har det noe med saken å gjøre

Lenke til kommentar

Quote:ommer forresten til et punkt hvor det står en advarsel om at den ikke er signert eller sjekket av xp eller noe og jeg må trykke contine anyway... har det noe med saken å gjøre?

 

 

Skal ikke ha noe å bety det.

 

Har du prøvt å laste ned driveren på nytt? Den kan jo ha blitt skadet eller noe.

Prøvt eldre driver?

Prøvt omega-drivers?

Prøv drivercleaner etter du har avinstalert driveren.Link:http://www.drivercleaner.net/professional.html

 

 

Funker ikke noe av di tipsa eg har gitt deg nå,så vett eg rett og slett ikke. :hmm:

 

Edit:Viss ikke dette nytter,så prøv å instalere hovedkortdriverene igjen,kansje det hjelper.

Formatering hjelper somregel... :p

Endret av terhi
Lenke til kommentar

 

Problemet er: Jeg skulle prøve å få tvutgangen til å fungere og prøvde å installere den nyeste drivern fra nforce sine sider.

Noen råd? *forvirret jente*

6403395[/snapback]

 

Jeg håper du forstår at nforce driver ikke er den samme som forceware driver som du bør ha. ;)

Lenke til kommentar
Quote:ommer forresten til et punkt hvor det står en advarsel om at den ikke er signert eller sjekket av xp eller noe og jeg må trykke contine anyway... har det noe med saken å gjøre?

 

 

Skal ikke ha noe å bety det.

 

Har du prøvt å laste ned driveren på nytt? Den kan jo ha blitt skadet eller noe.

Prøvt eldre driver?

Prøvt omega-drivers?

Prøv drivercleaner etter du har avinstalert driveren.Link:http://www.drivercleaner.net/professional.html

 

 

Funker ikke noe av di tipsa eg har gitt deg nå,så vett eg rett og slett ikke. :hmm:

 

Edit:Viss ikke dette nytter,så prøv å instalere hovedkortdriverene igjen,kansje det hjelper.

Formatering hjelper somregel... :p

6410699[/snapback]

 

Japp prøvd alt dette nå og ingenting ser ut til å hjelpe på min svarte dumme skjerm. Tror ikke det hjelper å formatere da disse problemene dukker opp uansett. 1/2 mnd siden jeg formaterte og da funket vistnok skjermkortet men ikke fult.

 

Det eneste jeg ikke har prøvd er windows update men der kommer jeg vistnok ikke inn pga windows lisens check eller noe piss :mad:

 

Nei kaster hele gamle drittpcen på dynga snart :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...