Gå til innhold

Brenne en film på DVD

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en film som er på 697 MB. Har kjøpt DVD-plater som er på 4,7 GB.

Filmen er avi (det står .avi etter navnet på filmen). Så jeg lastet ned Avi2Dvd. Når jeg åpnet Avi2Dvd trykte jeg på: Load avi/omg/mkv/wmv

Og så hentet jeg filmen men så kom det opp:

hhhhh.bmp

Floating point division by zero

Har jeg gjort noe feil?

EDIT: Må få hjelp litt kvikt! Skal vise frem filmen i dag!!

Endret av dorull_tom92
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Eg trur du manglar ein Kodek. DENNE kodek-pakken er veldig bra.

6399294[/snapback]

nå har jeg gjort det og den startet å brenne.. Men så kom det her opp:

hhhhh_1_.bmp

Også står det at den er lagret på en mappe... Jeg trudde den skulle brenne rett på plata... Men uansett, på mappa er det disse filene:

hhhhh_2_.bmp

Jeg tror at den audio stream greia er lyden og at den encoded_Video er videon... Men det er bare det at den er på 0 kb! Hva skal jeg gjøre?

Ser jo at den er blitt forandret fra avi til mpeg-film... Men det er jo ikke noe på den..

EDIT: Må ha hjelp fort... det er ikke lenge igjenn til jeg må ha det ferdig!

Endret av dorull_tom92
Skrevet (endret)
Eg trur du manglar ein Kodek. DENNE kodek-pakken er veldig bra.

6399294[/snapback]

nå har jeg gjort det og den startet å brenne.. Men så kom det her opp:

hhhhh_1_.bmp

Også står det at den er lagret på en mappe... Jeg trudde den skulle brenne rett på plata... Men uansett, på mappa er det disse filene:

hhhhh_2_.bmp

Jeg tror at den audio stream greia er lyden og at den encoded_Video er videon... Men det er bare det at den er på 0 kb! Hva skal jeg gjøre?

Ser jo at den er blitt forandret fra avi til mpeg-film... Men det er jo ikke noe på den..

EDIT: Må ha hjelp fort... det er ikke lenge igjenn til jeg må ha det ferdig!

6399385[/snapback]

Så ikke ut som om jeg fikk hjelp her... Vet noen om en plass det står helt nøyaktig hva man skal gjøre eller noen som kan hjelpe meg via email/msn?

Endret av dorull_tom92
Skrevet

AVI er mykje forskjellig. Reknar med det er ei DivX eller Xvid-fil du har. Kan godt vere at WinAVI eller DVD Santa klarer dette, men dei koster litt. Om DVD-spelaren du skal bruke støtter DivX, kan du berre brenne fila på ein vanleg CD, som då skal kunne spelast av i DVD-spelaren. (Trur det er slik det fungerer.)

Skrevet

eee... Nå orker jeg ikke alt det her... Går det ikke bare ant å gjøre avi om til noe? Foreksempel som DVD? MPEG? Eller noe sånn? Har et program som kan gjøre det. Å så brenne den på dvd platen? Holder på å konverterer den til DVD... Er dette rett? Eller skal jeg konvertere den til noe annet?

Skrevet

Skal du brenne den på DVD må du naturleg nok konvertere til DVD-format (som forresten er MPEG2 med eit spesielt filsystem).

Det eg nemnte var to andre program som kan gjere den konverteringa, sidan du tydelegvis hadde problem med AVI2DVD, og eit alternativ som ikkje inkluderer noko konvertering i det heile. Det siste forutset at videoen din er i DivX eller Xvid og at DVD-spelaren støtter det formatet. (Det er ein del DVD-spelarar som støtter avspeling av DivX og/eller XviD.)

Skrevet
Skal du brenne den på DVD må du naturleg nok konvertere til DVD-format (som forresten er MPEG2 med eit spesielt filsystem).

Det eg nemnte var to andre program som kan gjere den konverteringa, sidan du tydelegvis hadde problem med AVI2DVD, og eit alternativ som ikkje inkluderer noko konvertering i det heile. Det siste forutset at videoen din er i DivX eller Xvid og at DVD-spelaren støtter det formatet. (Det er ein del DVD-spelarar som støtter avspeling av DivX og/eller XviD.)

6400222[/snapback]

bruker WinAVI Video Converter til å konvertere til DVD/MPEG2... Hvordan program skal jeg bruke til å brenne det ned på dvd plata?

Skrevet

Nero Burning Room kan iallfall gjere det. Godt mogeleg at det finst gratisprogram som kan gjere det òg, men eg veit dessverre ikkje om nokon.

I Nero, lag eit "DVD-video"-prosjekt og dra over den VIDEO_TS-mappa WinAVI laga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...