Gå til innhold

Tilbud på Nikon D50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte min hos Japan Photo for 5300 kr.      De hadde den svarte versjonen i tillegg. Noe som visste seg å være sjeldent.

6414752[/snapback]

Sjekket at du ikke har en EU-modell?

6436056[/snapback]

 

Hvorfor er det så nøye om det er en EU-modell eller "Norsk" modell? Om kameraet selges i Norge så plikter jo selger å overholde både garanti og reklamasjoner i henhold til Norsk lov?

Lenke til kommentar

Flere fordeler med det (går butikken konkurs så står du fullstendig uten rettigheter), men når det gjelder større kjeder som f.eks Japan Photo, så står man ganske trygt i utgangspunktet.

 

Ellers får man ikke norsk bruksanvisning med EU modell, men i beste fall engelsk. I enkelte tilfeller, ikke bruksanvisning i det hele tatt.

 

Japan Photo trodde jeg hadde sluttet å føre EU modeller? Kanskje de tar inn når det er manko på varer i Norge (spør før du kjøper om dette er aktuelt). Ellers har det vært tilgjengelighet på sorte D50 hus i Norge en stund allerede, også før 30. juni. Så så veldig sjeldent kan det umulig ha vært :)

Lenke til kommentar

Med D50 får du en sånn enkel "hvordan sette på objektivet og skru på kameraet" bruksanvisning, resten ligger på cd og på nett. Man får ikke med noen ordentlig bruksanvisning uansett om det er EU eller norsk modell. :) Jeg vet forresten at Japan Photo lenge har solgt 350D EU modellen her i landet. Jeg synes forresten nordmenn er bortskjemte kunder, uten at jeg orker å forklare nærmere akkurat nå. ;)

Lenke til kommentar
Med D50 får du en sånn enkel "hvordan sette på objektivet og skru på kameraet" bruksanvisning, resten ligger på cd og på nett. Man får ikke med noen ordentlig bruksanvisning uansett om det er EU eller norsk modell.
Hvor kjøpte du ditt kamera hen? Vi selger med komplett hurtigguide OG bruksanvisning (liten trykket bok), begge to på norsk, der jeg jobber ihvertfall. Og det er fra Nikon Norge.
Lenke til kommentar

Hmm... merkelig :hmm: Jeg kjøpte min på Elkjøp nettbutikken for en god stund siden. Pakken var ikke forseglet når jeg tenker meg om, men både pakningen og kameraet så helt nytt ut. Kikket oppi esken som jeg har liggende en gang til nå, og der ligger det en disc, et par hurtigveiledninger som er rosa på et par språk, men ingen liten bok. :(

Lenke til kommentar

Er hurtigveiledningen din på norsk? Rart at det ikke fulgte med bruksanvisning, men hvis Nikon Norge på det tidspunktet ikke hadde trykket opp nok av dem, så kan de ha utelatt det. Men i såfall så skal butikken ha fått beskjed fra Nikon om at bruksanvisningene ettersendes til butikken, og skal da sendes videre til kundene (evt. skrive opp kundens tlfnr og ringe når de er kommet). Elkjøp kan ha glemt å si dette til deg. Det er vel eneste forklaringen jeg kommer på.

 

Pakken til D50 er ikke forseglet på noen måte. Den kan åpnes og lukkes uten at man ser tydelige tegn på at den har vært åpnet.

Lenke til kommentar

Fikk med hurtigveiledning på finsk, svensk og dansk. En liten hvit lapp på engelsk står det : "If you would like a user manual in print, contact your local Nikon representative". Så var det en cd med picture project og user manual eller noe, og noen andre ubrukelige papirlapper.

 

edit: ser at på den gule garantilappen står det printet "Distributor: Nikon BV Europe".

Endret av Wildbill
Lenke til kommentar
Da er det EU modell du har fått... på norsk versjon mener jeg å huske at det kun følger med norsk versjon av både hurtigveiledning og bruksanvisning.

 

På garantilappen står det "Europe" også på norsk modell så vidt jeg vet.

6446887[/snapback]

 

Oki. Det er nok en EU modell ja. Men det gjør meg ingenting, jeg lærer mest av å teste kameraet selv og prøve meg frem. Men det er klart det er noen funksjoner som hadde vært enklere å finne frem til med en bok i hånden. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Wildbill; fatt mot.

Min d50 er også fra Elkjip. De har pr mail bekreftet at dette er norske modeller,med Norsk garanti som serves via det Norske serviceapparatet.

Jeg ringte til Nikon`s norske importør, og ba om å få boka. Den kom etter noen dager,veldig til styr, med budbilmann og det hele. Avsender var Nikon Hovedlager i Sverige.

Free of charge selfølgelig, om noen lurte på det.

 

Initium

Lenke til kommentar
Wildbill; fatt mot.

Min d50 er også fra Elkjip. De har pr mail bekreftet at dette er norske modeller,med Norsk garanti som serves via det Norske serviceapparatet.

Jeg ringte til Nikon`s norske importør, og ba om å få boka. Den kom etter noen dager,veldig til styr, med budbilmann og det hele. Avsender var Nikon Hovedlager i Sverige.

Free of charge selfølgelig, om noen lurte på det.

 

Initium

6542419[/snapback]

 

Ok, da lurer jeg på om jeg skal ringe Nikons norske importør selv. :) Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...