jmosbakk Skrevet 27. juni 2006 Skrevet 27. juni 2006 Funksjoner: -Kalender: Ja, med huskelappfunksjon. -GPRS: Ja -EDGE: Ja -Email klient: Ja Form: -Er ikke så veldig viktig -Vekt: Uviktig -"Støt/sprut/støv-sikker": nei Skjerm: Fargeskjerm: 65k farger må det være. -Størrelse på skjerm: Bør være ok å surfe på. -Touchscreen: Uviktig Pris: Dette er egentlig ikke så viktig, men selvfølgelig så er det beste en lav pris. Diverse: -Merke: Åpen for alt! -Kamera: Ja -Videokamera: Ja -Symbian: Kan det godt være. -Infrarød port: Uviktig -Blåtann (Bluetooth):Ja, v2.0 -Internminne: Er vel sjelden et problem på tlf med mulighet for minnekort? -Minnekort?: Ja -MP3: Ja -Radio: Ingen nødvendighet. -UMTS: Ingen nødvendighet. -Triband: Ja, helst quad, men dør ikke om det ikke er. -wLAN: Ja - Mulighet for GPS: Hadde vært kult å fått navi på tlf, mn vet ikke om dette begrenser veldig valgmuligheter på tlf? -Batterilevetid: Ikke viktig. Mitt primære bruksområde for tlf i dag er ikke veldig avansert, men elsker gadgets. Jeg synes det høres veldig fett ut med WLAN hvis det virkelig er slik at jeg kan koble meg opp mot hvilket som helst åpent trådløst nett for så å surfe på internett, akkurat som med PC. GPS har jeg ikke bruk for i likhet med alt annet "stash" som leveres på en profftelefon, men dette kommer igjen inn under det med at jeg er svak for gadgets. Elsker å sitte å teste progs, bruke tlf til alt annet enn tlf. Hadde en Nokia 6600 for en god stund siden, denne har vel symbian 40? Fikk lastet ned mange progs og lagt inn, var skikkelig bitt av basillen. Min tlf pr. i dag er en LG KG800, som funksjonsmessig er helt ok, men desverre litt for lukket. Kjøpte den pga design etter jeg hadde slitt litt med størrelsen på W900i en stund. I ettertid fant jeg ut at W900i ikke var så stor at det ble et problem. Savner denne nå som jeg ser hvor mye kulere det er å ha en tlf med ting som kan gi deg litt tidsfordriv. Grunnen til at jeg for tiden holder en knapp på Qtek 8310 er windows. Med en gang jeg kan asossiere en tlf med en datamaskin så leser jeg litt ekstra om denne. Konklusjon: Er vel på utkikk etter en tlf som har mange muligheter. Trenger ikke å ha alt i utgangspunktet, men det bør være muligheter for å "forske" litt innenfor teknologiverdenen. Grunnen til at Qtek står sterkere enn N80 er vel prisen samt windows foran symbian. Håper på hurtig og godt svar. Hvis noen kan bekrefte om du med WLAN (kategori 802.11b, samt 802.11g) kan surfe som på en PC så hadde det vært flott. Samt utrede litt om mulighetene for navigasjon. (GPS)
Neppe Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Hva med Nokia N80 ? Den dekker det meste, det den mangler finnes på nettet.
Qtecman Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Grunnen til at jeg for tiden holder en knapp på Qtek 8310 er windows. 6396631[/snapback] Det er vel ikke akkurat et pluss.... -har hatt 8310 og byttet nylig til N80 pga for dårlig kamera og nettopp fordi windows-versjonen var for treg i bruk. Var også rotete å manøvrere seg rundt i menyer og manglet en rekke nøkkelfunksjoner slik som alarmer (kun vekking) og gode snarveier til mye brukte ting mvh Qtecman ... (bytte nick kanskje?)
jmosbakk Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Må si mange takk til den meget hyggelige herren på telefonsjappa på city syd i dag. Fikk klarhet i en del ting og det ser nå ut til at det kan bli en Qtek 8300. Mest på grunn av pris. Med prisen på 8300 så kan jeg fleske til å kjøpe GPS-enhet og stort memorycard i samme slengen uten at ferien min går i dass. Men gjerne fortsett å kom med synspunkter. Har ikke bestillt ennå så ingen ting er 100% sikkert. Det som Qtecman sier om windows er meget mulig. Men jeg har aldri hatt windows på mobil å er derfor veldig nysgjerrig på dette. Når folk samtidig sier at det er enklere å installere tredjepartsprogrammer på win så er vel ikke det noen ulempe.
astensland Skrevet 28. juni 2006 Skrevet 28. juni 2006 Må si mange takk til den meget hyggelige herren på telefonsjappa på city syd i dag. Fikk klarhet i en del ting og det ser nå ut til at det kan bli en Qtek 8300. Mest på grunn av pris. Med prisen på 8300 så kan jeg fleske til å kjøpe GPS-enhet og stort memorycard i samme slengen uten at ferien min går i dass. Men gjerne fortsett å kom med synspunkter. Har ikke bestillt ennå så ingen ting er 100% sikkert.Det som Qtecman sier om windows er meget mulig. Men jeg har aldri hatt windows på mobil å er derfor veldig nysgjerrig på dette. Når folk samtidig sier at det er enklere å installere tredjepartsprogrammer på win så er vel ikke det noen ulempe. 6399290[/snapback] Vet ikke hvor travel du er med å kjøpe ny tlf, men om du vurderer QTEK, så kommer QTEK 8600 i løpet august (ca). Det er oppfølgeren til QTEK 8300, og vil ha 100mhz raskere prosessor samt være en 3G telefon... Muligens noe å vurdere?
jmosbakk Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Skrevet 28. juni 2006 Ser ikke på 3G som nødvendig iom. at det er både WLAN og EDGE. Kikka på tlf og den er jo større da. Blir sikkert litt dyrere også samt at den ikke kommer enda. Men telefonen i seg selv ser ut som et greit alternativ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå