Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter men Ingen bilde på skjerm


Anbefalte innlegg

Satte inn en bestilling på følgende system hos Komplett den 3'e April i år:

 

- In-Win C588 Midi Tower ATX Black Case w/350W PSU, USB 2.0

- EPoX EP-9NPA3 SLI, nForce4 SLI, Socket 939, ATX, S-ATA2, GbLAN, DDR, PCI-Ex16

- 2 x Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB CL3 5ns Unbuffered, Non-parity, 2.5V,128Meg x 64

- AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939, 1MB, BOXED w/fan

- Club3D GeForce 7600GT 256MB, GDDR3, PCI-Express, DVI/Tv-Out, Retail

- Samsung 19" LCD Syncmaster 913N TCO03 Monitor, Silver, 8ms

 

Det som skjer når jeg har koblet opp maskina er at alt på hovedkortet starter opp, alle vifter og lys starter. Det virker normalt. Men ingen bilde på skjermen, den bare blinker grønt som det ikke skulle være noe signal.

 

Har kobla opp HK utenfor toweret slik at jeg kan eliminere toweret som mulig problem. Det som er på HK når jeg slår på maskina er 1 stk. minnebrikke, CPU (uten kjøler), skjermkort. That's it.

 

OK, tenkte jeg. Jeg tar skjermkortet til en kompis og tester. Den funket som bare det. Så tok jeg skjermen og koblet den på laptopen min. Den fungerer supert (Er forøvrig veldig fornøyd med skjermen)

 

Ok, da må det være CPU eller HK. Sender begge inn til Komplett. Får dem tilbake relativt kjapt. Tester systemet på nytt. Ingen bilde. Ok, sender inn HK og CPU på nytt. Det tar ca. 1 måned og jeg får tilsendt helt nytt HK og CPU. Tester maskina på mytt. Ingen bilde.

 

Diagnostic Led på HK har sagt FF fra dag 0 som skal bety enten at alt fungerer supert eller at HK er død.

 

Kan nevne at skjerkortet er kun DVI, mens skjermen er VGA. Med skjermkortet fulgte det med 2 stk. DVI-VGA overganger. Begge er testet, men ingen bilde på noen av dem.

 

Testa også hver minnebrikke hver for seg, no picture.

 

Så alle hardwareguruer der ute! Har vært nesten 3 måneder siden jeg kjøpte "vidunderet". Give it your best shot!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...