Gå til innhold

Hvorfor finnes det ikke vannblokk med kjøle finner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg mener er, Hvorfor har ingen tatt en f.eks thermaltake xp120 å laget den til en vannblokk. Dette må jo funke mye bedre enn en normal vannblokk, i tilleg så kan man ha en stillegående vifte stå å surre oppå der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi at den ekstra luftkjølingen på en lite delta (etter vannkjlingen har gjort sitt), gir så å si ingen resultat. Ikke ved midnre du har for liten radiator slik at varmen bygger seg opp unødvendig høyt i loopen.

-Stigma

Skrevet
Fordi at den ekstra luftkjølingen på en lite delta (etter vannkjlingen har gjort sitt), gir så å si ingen resultat. Ikke ved midnre du har for liten radiator slik at varmen bygger seg opp unødvendig høyt i loopen.

-Stigma

6387134[/snapback]

Holder på å modde et chieftech m-atx kabinett. Blir litt for lite kjøling med radiatorn hengende rett under hdd. Rneste plass å hente litt ekstra kjøling er området rundt cpu.

P4 630 med 2 x 512mb kingstone, xfx 6800xt, seasonic s430w, thermaltake big water all in one, 4 x hdd og tv-kort. lydutslipp = en slapp fis :)

Skrevet
Det jeg mener er, Hvorfor har ingen tatt en f.eks thermaltake xp120 å laget den til en vannblokk. Dette må jo funke mye bedre enn en normal vannblokk, i tilleg så kan man ha en stillegående vifte stå å surre oppå der.

6386249[/snapback]

Tenkte egentli litt mer på en mer normal viftekjøler med hulromm inni til vann.

men Den duger nok godt nok, hvis jeg bare greier å finne en plass å kjøpe den.

Skrevet

Mener at det er slik at vannet blir uansett ikke kaldere enn lufttemperaturen, da må jo bare denne greia lage mer varme ettersom den er høyt oppe i kabinettet og varm luft stiger, da kan man jo få dårligere temperaturer hvis jeg har rett.

Skrevet

Det blir det samme som å bruke en radiator som trekker luft fra kabinettet når man bruker en volcano4005. Og ved normale kabinetter med 120mm-strømforsyning, vil denne trekke luft gjennom bladene og ut av kabinettet. Det er ikke SÅ varm luft i kabinettet hvis man har en kabinettvifte eller to :)

Skrevet
Det blir det samme som å bruke en radiator som trekker luft fra kabinettet når man bruker en volcano4005. Og ved normale kabinetter med 120mm-strømforsyning, vil denne trekke luft gjennom bladene og ut av kabinettet. Det er ikke SÅ varm luft i kabinettet hvis man har en kabinettvifte eller to :)

6392313[/snapback]

Men det blir dårligere temperatur med en slik og en radiator, enn kun en radiator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...